Szingapúrt inkább ismerjük drákói törvényeiről – egy elejtett papírdarabért is fájdalmasan nagy összegű bírság jár – mintsem autógyártási törekvéseiről. Ezért is meglepő, hogy a távol-keleti városban egy trópusi taxi prototípusán dolgoznak.
Az EVA közös projekt eredménye: együtt tervezik a Münchei Műszaki Egyetem és a szingapúri Nanyang Műszaki Egyetem kutatói. A jármű, amellett, hogy elektromos üzemű, így közvetlenül nem szennyezi a környezetet, egy csomó olyan újítást tartalmaz, amely kifejezetten a trópusi nagyvárosokban jelent nagy előnyt. Ilyen a különleges szellőztetett ülés, amely megakadályozza, hogy az utasok beleizzadjanak, de nagyszerű ötlet az első utasülésből kihajtogatható, hátrafelé néző gyermekülés is.
A kísérleti taxi egyébként átlagos villanyautó, padló alatti akkumulátorokkal, 67 lóerős motorral, 205 km-es elméleti hatótávolsággal és a teljesítményéhez képest egész jó gyorsulással: kerek 10 másodperc alatt éri el a százas tempót álló helyzetből. Taxinak persze nem épp tágas – a mérete nagyjából egy Suzuki SX-4-éhez hasonlítható – de Szingapúrba nem is kell sokkal több, a zsúfolt nagyvárosi környezetben a kis méret az előnyös.
Az elektromos hajtás persze problémaforrás is: a két 12 órás műszakban dolgozó szingapúri taxisok többet mennek egy műszakban, mint kétszáz kilométer. Ezért a fejlesztők egy gyorstöltőt is kialakítottak, amely 15 perc alatt tölti fel újra az akkumulátorokat. Ehhez akkora áramra van szükség, hogy az új típusú töltő két kábelt és két csatlakozót használ a töltéshez.
Egyelőre nem tudni, hogy az EVA gyártásba kerülhet-e, de a koncepció ígéretes, különösen akkor, ha Szingapúron kívül másutt is akadnak érdeklődők, ami nem lehetetlen, hisz számos távol-keleti nagyváros küzd jelenleg is a magas légszennyezés problémájával.