Elmebetegség: hétszáz kilóra hétszáz lóerő
Tökéletes pályanapi játékszernek tűnik, amit az ausztrál Quantum Performances összehozott. A kis családi vállalkozás kétüléses, rendszámos sportkocsija leginkább egy burkolattal és hatalmas szárnyakkal kiegészített Ariel Atom és egy formula-versenyautó fura keverékének tűnik, amely bizonyos szempontból mindkét szülőjén túltesz.
Bár nemigen látszik a sok műanyagtól, a GP700 ugyanolyan csónakforma csőváz-szerkezet köré épül, mint az Ariel Atom – azon sem csodálkoznánk, ha kiderülne, hogy eredetileg egy Atomot kezdett tuningolni Jeff és Andrew David – minden ésszerű határon túl. A vázon kívül is akadnak közös pontok, például a négyhengeres Honda motor a hátsó tengely előtt keresztben beépítve. Ám a két elvetemült ausztrál a K sorozatú négyhengeres – ilyen volt a legtöbb Type R Civicben, Accordban és Integrában a 2000-es évek közepéig – elérhető legnagyobb változatát használja fel. A hosszú löketű 2,7 literes négyhengeres két feltöltővel 700 lóerőt és 654 Nm csúcsnyomatékot ad le, aminek már a fele is túlzásnak tűnne egy ilyen lélekvesztőben. Talán ezért is került az autóra teljes burkolat, hatalmas, F1-es stílusú légterelőkkel, amelyek 280 km/h-nál az autó tömegének 1,8-szorosát termelik leszorítóerőben – azaz ilyen sebességgel akár a plafonon is száguldhatna a GP700, már ha létezne elég hosszú plafon.
A nyers adatok is sokat mondanak az autó képességeiről: 2,6 másodperc alatt gyorsulhat álló helyzetből százra, és 5 másodperc alatt 160 km/h-ra. Ám talán ennél is fontosabb, hogy gyorsításkor 1,2 G, lassításkor 2 G hosszanti gyorsulást, tempós kanyarban pedig akár 2,5 G oldalgyorsulást élhet át a sofőr. Ez a gép ugyanis erről szól. Hiába kaphat rendszámot, a versenypályán van otthon, ahol a vérbeli versenyautókon kívül mindent képes szabályosan állva hagyni.
Az egyetlen baja, hogy a teljesítményével arányban az ára is minden ésszerű határon túl van. Egy példányért 700 ezer ausztrál dollár körül lesz, ami átszámítva úgy 150 millió forint. Ennyibe pedig már belefér nagyon sokféle utcai sportkocsi és pályaversenyzésre épített speciálgép – sőt, akár egyszerre mindkettő is. Persze valószínű, hogy így is elkel majd néhány tucat példány, de az Ariel-nek, a KTM-nek vagy a Radicalnak egyelőre nem kell tartania az ausztrál konkurenciától.