Van, ahol a legdrágább ügyvédek sem segítenek – például a nagyrészt állami érdekeltségű kínai autógyártók láthatóan azt csinálnak, amit akarnak. A Shanxi Victory például egy számunkra teljesen ismeretlen kis cég, de gond nélkül lenyúlták a Cadillac stílusát. Legújabb típusuk, az S10 például kicsinyített SRX szabadidő-autónak néz ki.
A jelvényt persze nem másolják, helyette egy jóval egyszerűbbet használnak, V mint Victory egy decens krómkarikában, de egyébként a teljes hűtőrács egy az egyben a GM csúcsmárkáját idézi. Ha jobban megnézzük, persze látszik, hogy ez a modell egyrészt bármelyik ma kapható Cadillac-nél kisebb, másrészt látszólag az autó nem Cadillac-szerű maradéka is átvétel, lopás vagy plágium, ahogy tetszik. Mintha egy Chery Tiggo típust látnánk gyengébb minőségben, ami viszont maga is túl erősen emlékeztet a 2000-ben bemutatott, második generációs Toyota RAV-4-esre.
Az autó persze műszaki szempontból nem ellenfél a Cadillacek számára: csupán 4,19 méter hosszú, 1,77 méter széles és 1,7 méter magas, az orrában pedig egy 116 lóerős kétliteres szívómotor dolgozik. Az ára szemtelenül alacsony, 60 ezer jüan, vagyis durván 2,75 millió forint, de a képek alapján még azt is kétségesnek érezzük, hogy ennyit is megérne a minősége alapján. Az a veszély persze nem fenyeget, hogy Kínán kívül is kapható lesz, hisz a világ legnagyobb autógyártói közül kettő, a GM és a Toyota igyekezne elérni az exportpéldányok azonnali bezúzását, de lehet, hogy ezzel talán nem is vesztünk olyan sokat.