Eddig csak a svéd Koenigsegg manufaktúra csinált hasonlót, szénszálas műanyag kerekeket egyébként legfeljebb tuningcégek kínáltak. Ám a Ford most lép egy merészet: a GT350 legerősebb, R változatát már karbon kerekekkel kapja meg, aki ilyet rendel.
A 19 hüvelykes felnik elsődleges előnye alumínium társaikhoz képest a tömegük: 8,1 kilogrammot nyomnak, szemben a könnyűfém változat 14,9 kilójával. Ez pedig hatalmas spórolás a rugózatlan tömegen, ami végső soron igencsak jót tesz az autó úttartásának. Ahhoz persze, hogy egy Ford méretű gyártó a kínálatába vegye, olyan felni kell, ami biztosan tökéletes. A GT350R kerekeit az ausztrál Carbon Revolutions szállítja, amely az átadás előtt 61 különböző teszten 246 ezer mérési adattal győződik meg róla, hogy az egyes felnik hibátlanul kerülnek ki a gyárból.
Egy sportkocsifelni esetében számos feltételnek meg kell felelni, és ezek közül csak egy a teherbírás. A szénszálas alapanyag esetében például az is gondot okoz, hogy az akár izzásig hevülő féktárcsák ne tegyenek kárt a kerekekben, ezért olyan bevonatot kap a kerekek belső fele, amely akár 900 fokos hőmérsékleten is megvédi. Kívül más típusú igénybevételnek kell ellenállni – ide olyan réteget kapott a kerék, amely ellenáll az ultraibolya-sugárzásnak, a savaknak és egyéb kémiai hatásoknak, és elég kemény hozzá, hogy a kisebb padkázásokat sérülés nélkül elviselje.
A Ford karbon felni egyébként meglehetősen olcsónak számít, hisz a GT350 és a GT350R közötti árkülönbség durván 14 ezer dollár, és az R nem csak a kerekeiben különbözik az alapváltozattól, hisz más részleteit is az amatőr versenyzők igényeihez igyekeztek igazítani. Ugyanakkor egy utólag megvásárolható szénszálas felnikészlet 15 ezer dollár alatt nemigen úszható meg.