A japánok nem találták fel a spanyolviaszt, csupán elkészítették a Hilux pick-up ötajtós terepjáró-változatát, ami némi sokoldalúságért cserébe kényelmet ígér.
Ezt a receptet több gyártó is követi: ott a Nissan Pathfinder, vagy épp a Mitsubishi Pajero Sport. Ezek is az adott gyártó közepes pick-upjának alapjaira épülnek, tágas, zárt karosszériával és kényelmesebbre hangolt hátsó futóművel. A Fortuner is pontosan ilyen, bár az új Hiluxra szinte semmi nem emlékeztet benne. A karosszéria egész más fazonú, szögletesebb-élesebb, egész sajátos orrkialakítással, amelyet a hűtőrácsot szegélyező vaskos krómszínű betétek uralnak.
A motor a Hilux erősebbik négyhengeres dízele, 2,8 literes, 177 lóerős, 450 Nm csúcsnyomatékkal – ez alighanem bőségesen elég terepen és közúton egyaránt. A motorhoz alaphelyzetben hatfokozatú manuális váltó jár, de kérhető hatsebességes automatával is. Az előbbivel a Hilux akár 3 tonnás vontatmánnyal is megbírkózik, az utóbbival legfeljebb 2,8 tonnás utánfutó köthető a vonóhorogra. A pick-upokhoz hasonlóan itt is kapcsolható összkerék-hajtást alkalmaznak, és a terepjáró képességeket zárható hátsó differenciálmű fokozza.
Érdekes döntés a Toyota részéről, de a Land Cruiser védelmében érthető, hogy a Fortuner csak néhány országban lesz kapható. Az elsődleges piac Ausztrália, ezen felül Új-Zélandon és Thaiföldön árusítják majd – ez utóbbi országban valószínűleg azért, mert a gyártás is itt folyik majd, ugyanabban az üzemben, ahol a Hilux is készül. Azt mondják, így a futóművet is a helyenként igen durva ausztál útviszonyokhoz igazíthatták, de nyilván elsősorban piacpolitika kérdése, hogy hol forgalmaznak egy-egy típust.