Bentayga Speed néven jöhet, és a Frankfurtban bemutatott hatszáz lóerős alapra is ráverhet teljesítményben és végsebességben a márka első SUV-jának sportváltozata. A főnök maga pletykált róla az Autocarnak.
Ami a Bentaygát illeti, oda-vissza megkapta már a kritikai szakmától, ami jár neki. Egyrészt a nevéért, másrészt a giccstenger miatt, ami belőle árad, de azt eddig senki sem tette szóvá vele kapcsolatban, hogy kevés benne az erő. Merthogy nem kevés (600 lóerő, 900 newtonméter nyomaték), de Rolf Frech Bentley-vezér szerint az alap szándékosan nem lett a világ első 200 mérföld (321 km/h) fölötti végsebességgel bíró SUV-je. És ez egyben nem jelenti azt, hogy nem lesz belőle olyan változat, ami tudja majd a rekordot.
A Bentayga mostani korlátja nem a W12-es TSI képessége, hanem a józan ész. Egyrészt az alapváltozat gumiválasztása, ami szándékosan az ésszerű használathoz készült, és nem a háromszáz fölötti száguldásra, másrészt a motor. Frech elárulta, sok tartalék van még a W12-esben és a konstrukcióban, de konkrét célokról nem beszélt, ahogy a Bentayga Speed nevet sem erősítette meg. A sportosabb Bentayga ettől függetlenül már készül, a Nordschleifén le is fotóztak egyet teszt közben. Annak amellett hogy kicsit más az aerodinamikai kialakítása, a fotósok beszámolói szerint a hangja is sokkal karakteresebb volt, mint a korábbi Bentayga tesztpédányoké.