Februárban írt ki pályázatot a US Postal Service (USPS) 257 millió dollár, körülbelül 70 milliárd forint értékben új járművek szállítására. A kiírásnak voltak érdekes követelményei: a fogyasztás csak egyszámjegyű lehetett, természetesen gallonban. Két légzsáknak, ABS-nek, biztonsági kamerának és pohártartónak is kellett lennie a pályázó járműben. Ez utóbbi két kritériummal egy sor, főleg amerikai gyártót sikerült is kizárni a versenyből. A legtöbb pontot azonban a legolcsóbb ajánlat kapta, az, aki negyedmilliárd dollár értékben a legtöbb járművet tudja szállítani. (Így jött ki végül a kicsit furcsának tűnő 9113 darab). Az állami cég tenderén a Ford indult a Transittal és a Transit Connecttel, a Navistar a Nissan NV-vel, valamint a Dodge a Fiat Ducato helyi megfelelőjével, a RAM Promaster 2500-zal.
A legjobb ajánlatot a Dodge adta be, így több mint 9000 RAM Promaster 2500-at szállíthatnak, ráadásul a 2016-os, faceliftes változatból. A Dodge-címkés kisáruszállítóban egy 3,6 literes V6-os benzines, 280 lóerős, 352 newtonméteres Pentastar motor dolgozik. Az autónak 900 kilogramm a teherbírása, ami bőven elég a kisebb csomagok és levelek kihordására. Egy jármű ára 28 117 dollár, ami nagyjából 7,5 millió forint, ebben az árban nincsenek még benne a postai feladatra való átalakítások, amik újabb 4000 dollárba kerülnek autóként. A Promasterekhez jár egy 36 000 mérföldes extra garancia is, ami azt jelenti, hogy nemcsak a Dodge-, de a magánműhelyekben is garanciálisan javíthatók a járművek.
Persze nem is az USA-ban lennénk, ha a közvélemény egy része nem óbégatna máris a beszerzés miatt. Sokan elkezdték temetni a híres amerikai postásautót, a Grumman LLV-t. A nemzeti érzelmű amerikai állampolgárokban az verte ki a biztosítékot, hogy egyre kevesebb jellegzetes egyesült államokbeli jármű maradt az utakon. Ráadásul a USPS bevallottan a Grumman LLV-k helyett vásárolta a Promastereket. Erre gyorsan felült a General Motors is és - igaz csak óvatosan, de - hangot adtak annak, hogy amerikai gyártó nem is tudott indulni a tenderen. Például ők, akik direkt a postának kezdtek el fejleszteni egy hibrid járművet. A tender második helyezettjéről, a Ford Transit LWB-ről valamiért jótékonyan megfeledkeztek a GM-nél.
A sajtóban való üzengetésnek nagy hagyománya van az USA-ban, így a USPS nem sokat késlekedett a válasszal. Először is a közvéleményt próbálták megnyugtatni, mondván, hogy a USPS majdnem 190 000 járművet üzemeltet, aminek 87 százaléka amerikai gyártmány. A Dodge RAM Promaster 2500 ízig-vérig amerikai autó, hiszen teljes egészében a michigani Auburn Hillsben gyártják. De nem kell aggódni a Grumman LLV-k miatt sem, hiszen a meglévő majd 100 000 darab túlnyomó részével még legalább 15 évig számolnak.
Nem maradt válasz nélkül a General Motors sem. A posta képviselője szerint nehéz olyan járművet választani, amit még senki sem látott, pláne úgy, hogy a gyártó el sem indult a pályázatukon. A USPS-nél fontos tényező volt az idő, ugyanis az elöregedett járműpark miatt jelenleg csak karbantartásra évente egymilliárd dollárt költenek és ez az összeg évről évre növekszik. Ezért olyan megoldást kell a régi járművek lecserélésénél előnyben részesíteniük, ahol az idő az egyik legfontosabb tényező. Egyébként is hamarosan újabb járműcserékre írnak ki pályázatokat, így a lehetőség minden gyártónak adott.
Az első Promaster 2500-asok még idén forgalomba állnak a USPS-nél, az utolsók pedig jövő év márciusban érkeznek. A tender opciója lehetőséget ad további 3340 jármű vásárlására is, de az opciót csak abban az esetben hívják le, ha jól szolgálnak új Dodge-ok a posta kötelekében.