Talán kicsit hamarabb jött el, mint azt korábban vártuk, de 2015-re kardinális kérdés lett az önvezető képesség. Annyira, hogy a Lamborghini régóta ígért SUV-je kapcsán a vezérigazgató fontosnak érezte előre leszögezni, hogy márpedig ők ebbe a játékba nem szállnak be.
Vélhetően csak az Urus körüli csendet akarta megtörni Stephan Winkelmann Lambrghini-vezér, aki nemrég kijelentette, nincs szándékukban semmiféle autonóm vezetési technológiával felszerelni a kínosan régóta ígérgetett új SUV-jüket. Az LM002 szellemi utódának is szánt városi terepjáróval azért ők is felülnek a felsőkategória egyik fő trendjének, az SUV-zásnak, de az önvezető autózásból egyelőre kimaradnak. Mint Winkelmann indokolja, egyrészt negatívan hatna a márkaimidzsre, másrészt ők aztán olyan autókat gyártanak, amiket élvezet vezetni.
Azért azt így látatlanban is megtippelhetjük, hogy - már adottságaiból adódóan is - az Urus élményfaktorban messze nem lesz egy Huracan vagy Aventador szintjén, üljenek bármilyen rég is a technikán. A hosszú évek óta készülő Urusról ellenben igyekeznek előre meggyőzni a közvéleményt, hogy nem csak kirakatterepjáró lesz, és az összkerékhajtása tényleg megfelel majd a kategória elvárásainak – a luxus terepjárókénak, azaz egy padkára azért fel lehet majd parkolni vele. Most még szó van egy hátsókerék-hajtású változatról is, de az állítólag még házon belüli jóváhagyásra vár. A motor mindehhez jelen állás szerint egy négyliteres, ikerturbós V8-as lesz.
Az olaszoknak nem árt igyekezniük, mert a jelenleg 2017 második felére ígért Urus már eleve lemaradásban van a konkurenciától. Konkrétan a Bentley Bentaygától, amit idén már szériaéretten mutattak meg a britek, és ha így tökölnek a Rolls-Royce és a Maserati is előbb lesz kész a maga terepjárójával. A pár éve nagy lendülettel bejelentett luxusmárkák SUV-csatájára így még legalább két évet várni kell, de akármikor is esnek egymásnak az óriások, azt biztos, hogy ebben a meccsben nem az önvezetési képesség dönt majd.