Nem tudtuk, mi ez a szokatlan, rejtélyes hiányérzet, a biztos tudat, hogy valami nincs meg, pedig kéne, de nagyon. Most, hogy a Väth bemutatta V 63 RS nevű tuningolt C Mercijét, hálásan nézünk az ég felé, és a homlokunkra csapunk: hát persze, eddig csak sovány 510 lóerővel kóricált a C63 AMG S.
Az észak-bajorországi Väth sosem a visszafogott tuningjairól volt híres, de most, hogy bekerült a C Mercibe az új, négyliteres, turbós V8-as, érthető is a lóerőszaporítási késztetés. Az AMG-féle motorról minden bokorban azt suttogják, hogy bőven van még benne tartalék, hiszen megfelezve, négyhengeresként gyárilag 360 lóerőt tud a keresztmotoros Mercedesekben. Bár a V8-asnál a hűtéssel akadhatnak problémák, a Väth nem bírt magával, és két fokozatban felsrófolta a C63 AMG teljesítményét.
A gyengébbik változat, a V 63 S 609 lóerőt és 810 newtonmétert tud, amit egyszerű chiptuninggal értek el, ehhez mindössze egy kiegészítő olajhűtő szükséges. De minek itt megállni, ha ott a V 63 RS, átdolgozott leömlőkkel és turbófeltöltőkkel? A 680 lóerő mindjárt jobban hangzik, és ehhez már érdemes megvenni a 360-ig kibővített skálájú kilométerórát is, mivel a végsebesség valamivel 320 km/h fölött van.
Természetesen ültetett futómű és húszcolos, spéci alufelni is rendelhető a Väth-nél, így a szűk négyezer eurós, azaz 1,3 millió forint körüli motortuning árát könnyen el lehet költeni még egyszer az optikára.