A Honda szerdán adta át a Hondajet első példányát, tizenkét évvel azután, hogy kipróbálták az első prototípust.
Már a nyolcvanas években is foglalkoztak a Hondánál a repülőgépgyártás gondolatával, de a valódi fejlesztés az elmúlt évtizedben pörgött fel. 2003-ban repült először az a prototípus, amelyből mára megvásárolható termék lett a Honda 2006-ban alapított észak-karolinai repülőgépgyártó központjában.
Állításuk szerint a Hondajet kategóriája leggyorsabb, legcsendesebb és legtakarékosabb repülője, amit nagyrészt a szokatlan, szárny fölé szerelt hajtóműveknek köszönhet. A 4-6 fő plusz személyzet szállítására alkalmas, 13 méter hosszú gép saját fejlesztésű hajtóműveivel 778 km/h sebességet tud elérni, hatósugara közel kétezer kilométer, és ezer méternél rövidebb reptéren is fel tud szállni.
Az alig öt méter hosszú utasterű apró business jet ára 4,5 millió dollár, vagyis közel 1,3 milliárd forint, amivel a legdrágább, de valóban legnagyobb tudású gépnek számít ezen a szűk piacon. Ha fel is pörgetik az eladásokat, nem valószínű, hogy a Honda a közeljövőben átnyergelne az autó- és motorkerékpár-gyártásból a repülőgépiparba.