Itt a Honda különc pickupja
A Honda középkategóriás pickupja, a Ridgeline valószínűleg saját kategóriájának legfurább képviselője volt, legalábbis eddig. Ám úgy tűnik, a szokatlan formatervről lemondtak, talán abban a reményben, hogy így több vásárlót szerezhetnek a típusnak. A sajátos felépítés mellett viszont kitartottak: továbbra is keresztben álló motorral és váltóval készül a típus.

Pickupot mindenki ugyanúgy gyárt: különálló alvázra, hosszában álló orrmotorral, alaphelyzetben hátsókerékhajtással. Ez évtizedek óta nem változik, még az olyan, hátsókerékhajtású autókat amúgy alig gyártó cégek is így csinálják, mint a Mazda, a Mitsubishi vagy épp a Ford. Kivéve a Hondát, amely már a Ridgeline első generációját is önhordó karosszériával és keresztben álló motorral készítette, ami azt is jelenti, hogy ha épp csak két kerék hajt, az a két első. És ez az egyetlen jellegzetesség, ami megmarad a második generációban is, mert egyébként semmi nem emlékeztet az elődmodellre.
Az új Ridgeline először is dögunalmasnak tűnik. Van neki hondásan kusza orr-része, de amúgy az a klasszikus hasábforma, amivel manapság ebben a kategóriában is egyre ritkábban lehet találkozni. Nem cifrázták a formatervezők, és alighanem tudatos döntés alapján: az elődmodell, amely az egyik legkarakteresebb autó volt a piacon, csak pályafutása első három évében volt népszerű, a 2008-as válság után viszont soha nem talált magára, akárhogy reklámozták. Talán ezért faragták most ilyen ingerszegényre, hisz így elég az autó orrát lecserélni, és máris valami egész másnak látszik.
Ugyanakkor nagyobb lett és célszerűbb: 13,7 centivel hosszabb és 10-zel szélesebb az elődjénél, és itt ez utóbbi adat a lényegesebb, hisz így négy láb, azaz bő 1,2 méter széles és 725 kilogramm terhelhetőségű platót alakíthattak ki. A raktér belső része karcálló, és a plató ajtaja oldalra és lefelé egyaránt nyitható. Emellett egy 400 wattos váltóáramú hálózati csatlakozót, és egy külső hangfal-rendszert is elhelyeztek az oldalfalában. A hajtást a többi nagy Hondából már jól ismert 3,5 literes V6-os benzinmotorra bízták, amely a gyáriak szerint bőségesen elegendő, de persze ha nem lenne az, akkor sincs más: a Honda nagyobb motort nem gyárt.
Ahogy most kinéz, a Ridgeline amerikai specialitás marad, hisz a Hondának megfelelő dízelmotorja sincs, és most, hogy az amerikai piac igényeinek megfelelően megnövelték a méreteit, más piacokra lassan túlméretes is lenne a típus. Így viszont csak abban reménykedhetnek, hogy az elődmodell évi 10-15 ezres eladásait sikerül az Egyesült Államokban megsokszorozni – ha nem, az valószínűleg a típus végét is jelenti.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
