A külföldi autómárkáknak Japánban nincs egyszerű dolguk, de az így is meglepő, hogy egy Fordhoz hasonló megavállalat egyszerűen feladja a piaci jelenlétet. Ám úgy néz ki, ez az egyetlen járható út.
A Ford 1974 óta van jelen Japánban, ahol 52 kereskedést tartottak fenn, egészen idáig. Ám tavaly már csak 5000 autót adtak el, ami arra sem elég, hogy a kereskedések fenntartási költségét fedezzék. Úgy hallani, a Fiestát, a Mustangot és az Explorert különösen nehezen adták el. A lényeg, hogy felszámolnak mindent, elbocsátanak mindenkit, és elhagyják Japánt, ahogy most kinéz, végleg.
Nem Japán az egyetlen piac, amelyet a Ford kénytelen feladni a Távol-Keleten: Indonéziában is lehúzzák a rolót. Itt is hasonlóan alacsonyak voltak az eladások – az utolsó évben 6000 autót értékesítettek – bár az okok eltérőek. Míg Japánban a helyi gyártók dominanciája csökkenti a Ford lehetőségeit, addig Indonéziában jelentős árelőnnyel jár, ha egy cég helyben gyárt autókat. A Ford viszont nem rendelkezik helyi gyártókapacitással, és nem is akkora a piac, hogy érdemes volna beruházni egy új üzembe.
Bőven maradnak persze piacok Ázsiában, ahol a Ford mindent bevet a siker érdekében – Kínától Thaiföldön át Indiáig – de így is szokatlan, hogy akadnak olyan országok a régióban, ahol feladták a harcot.