A legszebb olasz szerpentin az új Alfa névadója
Sergio Marchionne, a Fiat csoport első embere, a Ferrari, a Fiat és a Chrysler vezérigazgatója Cassino in Piedmonte-ba látogatott, a gyárba, amelynek a léte az Alfa Romeo sikerén áll vagy bukik. Nem véletlen, hogy itt hangzott el két új információ is a rövidesen érkező új Alfákról.
A kettő közül az érdekesebb talán az, hogy az év végén érkező Tipo 949, az Alfa Romeo nagy aszfalt-terepjárója a Stelvio nevet kapta az olasz és a svájci Alpok határán húzódó hágó, illetve a benne húzódó kanyargós út után. A Stelvión átvezető szerpentin egyebek közt 75 hajtűkanyart tartalmaz, és csodás tájon vezet keresztül – nyilván ezért is választották az új modell nevéül. Magáról az autóról egyelőre keveset tudunk, csak annyi biztos, hogy ugyanarra a hosszmotoros padlólemezre épül, mint az Alfa Romeo Giulia, és méretei alapján a BMW X5 vetélytársa lesz, bár annál személyautó-szerűbb karakternek ígérkezik.
A másik hír, amelyet Marchionne útjára indított, hogy az Alfa Romeo Giulia gyártása végre beindul: március 14-étől ontják a gyártósorok az új modellt. Korábbi, beszállítóktól eredő hírek alapján ennek ugyan már hónapokkal ezelőtt be kellett volna következnie, de a lényeg az, hogy hamarosan megkezdődhet a piaci bevezetés, és ezzel az Alfa Romeo történetének egy új, termékeny szakasza.
Úgy hallani, a Giulia és a Stelvio csak a kezdet: még legalább három új modell van a csőben, a Tipo 962 jelzésű kompakt szabadidő-autó, amelyet a Giulietta alapjaira építenek, a Tipo 941, egy, a Giuliánál is nagyobb szedán, amely az 5-ös BMW kategóriájából próbál egy szeletet kihasítani az Alfa Romeo számára, és a Tipo 963, a Brera és a Spider utódja, szintén a Giulia alapjaira építve.