A Mercedes sindelfingeni gyárában egy időre megfordul az ipari evolúció: munkásokat állítanak a robotok helyére. A humán munkaerő megmentője a széles extraválaszték.
Kevés terület maradt 2016-ra egy bármilyen gyártósoron, ahol az emberi munkaerő versenyképes maradt a precíz és gyors robotkarokkal. A hegesztéstől a fényezésig az autógyártás nagy részén már lenyomta az embert a gép, de a Mercedes most mégis kénytelen visszalépni egyet. Az S-osztály gyártásánál (különösen a Maybachnál) szembesültek a döntéshozók a problémával, hogy túlságosan sok variáció jön össze az egyedileg rendelhető extrákból, amire nem tudnak kellő gyorsasággal reagálni egyes robotizált állomások. Markus Schaefer, a márka igazgatója szerint folyamatosan változó paraméterekkel kell dolgozni, autóról autóra más a teendő, amire nehéz optimalizálni a gépeket. Az átprogramozás hetekig tartana, és az egész összeszerelést meg kéne bolygatni hozzá, de ekkora leállást nem engedhet meg magának az üzem, így embereket vesznek fel a kényes folyamatokhoz.