Még durvább lesz a csúcs-Fiesta

2016.02.29. 17:42

A Ford kisautó legerősebb kivitele eddig az ST volt a maga 182 lóerejével, ami egy ekkora, fronthajtású autóban bőven elég kellemes élményautózáshoz. Ám az komoly hátrány lehet a piacon, hogy a teljesítmény-adat nem kettessel kezdődik – most segítettek ezen is.

Ahogy a típusjelzésből is sejthető, a Fordnál találtak még 18 lóerőt az 1,6 literes turbómotorban, így a teljesítmény kerek 200 lóerőre, a maximális forgatónyomaték pedig 288 Nm-re nőtt. Ezen a teljesítményszinten ez a teljesítménynövekedés ugyan nem okoz érzékelhető változást a dinamikában – a gyorsulási idő százra 0,2 másodperccel, 6,7 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig 223-ról 230 km/h-ra nőtt, amit ember meg nem érez – de ezzel a legsportosabb Fiesta a számok szintjén legalább közelebb jutott a vetélytársakhoz. Végülis a Clio RS utolsó generációja egy ideje már 200 lovas, és a Corsa OPC-t is 207 lóerőre pumpálták a modellváltás kapcsán – így a gyengébb Fiesta ST, ha élményautónak ugyanolyan vagy jobb is, mint sok konkurens, egyfajta versenyhátrányba került.

Kapcsolódó
Tiltsák be, de rögvest!

Tiltsák be, de rögvest!

Agyrém az egész kategória. Közel kétszáz ló egy ilyen kis vacakban. Megőrültek ezek?

Egyéb tekintetben csupán visszafogott frissítésről beszélhetünk: igazítottak a körítésen, újak a 17-es sportfelnik, a belső kárpitozás, a dekorációk és a Recaro ülések, de a lényegen nem igazán változtattak. Joe Bakaj termékfejlesztési alelnök szavaiból az derül ki, hogy tudatosan. „A Fiesta ST-t igazán kedvelik a tulajdonosaik és a kritikusok egyaránt. Az ST200-assal egy új szintre emeljük a teljesítményét. Meggyőződésem, hogy egy jövőbeli klasszikus kerül gyártásba.”

A Fiesta ST200 előállítása júniusban indul, aés az első szállítások hetekkel később már megindulnak. Aki élőben is kíváncsi lenne az erősebb ST-re, az napokon belül megtekintheti a Genfi Autószalonon.