Mégis gyártanák az Opel GT-t?
Úgy tűnik, a könnyű, hátsókerék-hajtású Opel kupé annyira nagy érdeklődést váltott ki, hogy minden akadály ellenére megfontolják a gyártást. Persze ehhez változtatni kell az alapkoncepción is, hisz a General Motorsnak nincs megfelelő hátsókerék-hajtású padlólemeze, amire egy ilyen autó épülhetne. Ám az Opel vezérigazgatója szerint ez a probléma sem megoldhatatlan.
Karl Thomas Neumann persze nem mondott konkrétumokat, csak annyit, hogy akadnak lehetőségeik. Az szinte lehetetlen, hogy egy ilyen rétegmodell számára külön padlólemezt készítsenek – az vagy eladhatatlanul drágává tenné a típust, vagy rettenetes pénzügyi veszteséggel járna – így két lehetőség marad. Vagy fronthajtással valósítják meg a szériagyártmányt, ami nyilván sokat levonna a vonzerejéből, vagy a meglevő alkatrészekből alakíthatnak ki új hajtásláncot. A brit Autocar például úgy spekulál, hogy használhatják az összkerék-hajtású Opel Mokka hajtásláncának hátsó részét a kardántengellyel és a hátsó differenciálművel, így már nem hiányozna más, csak egy hosszirányba beépíthető sebességváltó – ilyet viszont akár külső forrásból is beszerezhet az Opel, hisz a GT-ből valószínűleg nem készülne több évente néhány ezer példánynál.
Ennél persze valószínűbb, hogy bele sem fognak az érdemi fejlesztésbe, és az egész csak arra jó, hogy ismét az Opellel foglalkozzon a nemzetközi sajtó. A General Motors utoljára 2006 és 2009 között gyártott kisebb méretű, hátsókerék-hajtású sportkocsit a Kappa padlólemezre, amelyre kétféle modell is épült, a Pontiac Solstice és a Saturn Sky/Opel GT. Ez a modellpáros azonban nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így a GM csődje idején rövid úton megszabadultak tőle, és azóta a Corvette-nél kisebb vagy olcsóbb sportkocsi nem is készült az amerikai vállalatóriásnál.