Egészen érdekes, mire van kapacitás mostanság a Tesla háza táján. A gyár kijött egy új akkumulátorcsomaggal, amivel még a Model S-énél is nagyobb hatótávot ígérnek. Ez a csomag viszont nem egy kortárs modellbe kerül: a Roadster-tulajok kérhetik nem kis pénzért.
A kaliforniai villanyautó-gyártó nehéz időszakát éli, a Model 3 óriási előrendelési láza után most a gyártási logisztika izmosítása és a nevadai akkumulátorgyár építése mellé még bejött egy kellemetlen feladat: magyarázatot kell adni az önvezető módban történt teslás balesetekre. Nem egyszerű hetek ezek, de a fejlesztési munkálatok a háttérben mindettől függetlenül zajlanak, amit jól bizonyít, hogy hosszas ígérgetés után elkészült végre a 3.0 nevet viselő akkumulátorcsomag a Roadsterhez.
Bizony, az elmúlt években lényegesen hatékonyabbá tett akkumulátor-technológiájukat most visszamenőlegesen is hasznosítanák. A Tesla 2008-ban jött ki a Lotus Elise egy átalakított, villanyhajtásos kiadásával. Ez volt az azóta a legnagyobb villanyautó-gyártóvá nőtt Tesla legelső modellje, amit mostanság nem szokás a márkaimidzshez szorítani. Nem mintha szégyellniük kéne, szimplán nem illik a családi prémiuautós képbe egy kétüléses kis sportautó.
A Roadster gyártásának négy éve alatt éppen csak eladtak belőle 2500-at. Ennyi tulaj kapott most egy esélyt, hogy autója eddigi hatótávolságát közel harmadával növelje. Az alap 53 kWh-s csomag papíron 394 kilométeres hatótávot ígért, ezzel szemben az új 80 kWh-s cserecsomag már 550-et. Mégha a valós fogyasztás ennél valamivel biztosan rosszabb is, a harmadával növelt hatótáv az új akksikkal nem hangzik rosszul. Egy baja van, az ára: 29 ezer dollárt (nyolcmillió forint) kér érte a Tesla, ami egy kevés híján egy Model 3 ára. A Tesla azt mondja, adnák ők ennél olcsóbban, de sok a járulékos munka a csere alatt, és a teljes munkafolyamat csak kézimunkával végezhető, így egy héten legfeljebb három autóval végeznek majd.