Egy kicsivel kevésbé drámai a helyzet a Tesla önvezető funkciója körül: három helyett csak két olyan baleset történt, amiben az autopilot-funkció volt a felelős. Az egyik Model X-es esetről derült ki, hogy nem mondott igazat a sofőr. Elon Musk ráadásul azt mondja, önvezető módban nem is lett volna baleset.
Két hete történt, hogy Pennsylvania egy hírhedten veszélyes autópályáján tetőre tettek egy Model X-et. A SUV-ot, amiről a Tesla váltig állította, extrém alacsony súlypontja miatt különösen nehéz felborulni vele. A baleset történelmi jelentőségét tekintve ez mellékszál, fontosabb ugyanis, hogy a sofőr azt mondta, az ütközés előtt nem sokkal aktiválta az önvezető funkciót, így a baleset nem az ő hibája volt, hanem az autóé. Már a balesetet vizsgáló rendőrök szerint sem volt ennyire egyértelmű az eset, a Tesla pedig az első perctől azt mondta, meg kell várni, mit mond az autó adatrögzítője. Most, hogy végre sikerült kielemezni a fedélzeti rendszer naplóadatait pedig kiderült, hogy az önvezető funkció ki volt kapcsolva az ütközés idején. Elon Musk szokása szerint Twitterén jelentette a nagy hírt, plusz még odaszúrt egyet, amikor azt írta, nem is lett volna baleset, ha aktiválják az autopilotot.
Onboard vehicle logs show Autopilot was turned off in Pennsylvania crash. Moreover, crash would not have occurred if it was on.
— Elon Musk (@elonmusk) 2016. július 14.
Az elmúlt hetekben nagy nyilvánosságot kapott a téma. A Model S floridai halálos balesete után közvetlen történt két Model X-es eset (a montanai sztori) felpörgette vitát az önvezető funkció korlátozása körül. A Tesla azzal védekezik a rájuk borult gyűlölethullám ellen, hogy a gyár többször elmondta, rendszerük valójába félautomata, ráadásul egyelőre béta állapotú, ezért azt tanácsolják ügyfeleiknek, hogy a sofőr keze maradjon a kormány fölött vezetés közben. Ettől függetlenül már egész szép gyűjteménye van a YouTube-on a mit csináljunk az ülésben, míg a Tesla vezeti magát-féle videóknak.
A Model S-hez tavaly kijött szoftverfrissítést egyébiránt mi is kipróbáltuk. Így vezette magát a Tesla Zách Danival a volán mögött a magyar utakon.