Nem is az önvezető funkció miatt borult fel a Model X. Sőt!

2016.07.17. 10:23

Egy kicsivel kevésbé drámai a helyzet a Tesla önvezető funkciója körül: három helyett csak két olyan baleset történt, amiben az autopilot-funkció volt a felelős. Az egyik Model X-es esetről derült ki, hogy nem mondott igazat a sofőr. Elon Musk ráadásul azt mondja, önvezető módban nem is lett volna baleset. 

Két hete történt, hogy Pennsylvania egy hírhedten veszélyes autópályáján tetőre tettek egy Model X-et. A SUV-ot, amiről a Tesla váltig állította, extrém alacsony súlypontja miatt különösen nehéz felborulni vele. A baleset történelmi jelentőségét tekintve ez mellékszál, fontosabb ugyanis, hogy a sofőr azt mondta, az ütközés előtt nem sokkal aktiválta az önvezető funkciót, így a baleset nem az ő hibája volt, hanem az autóé. Már a balesetet vizsgáló rendőrök szerint sem volt ennyire egyértelmű az eset, a Tesla pedig az első perctől azt mondta, meg kell várni, mit mond az autó adatrögzítője. Most, hogy végre sikerült kielemezni a fedélzeti rendszer naplóadatait pedig kiderült, hogy az önvezető funkció ki volt kapcsolva az ütközés idején. Elon Musk szokása szerint Twitterén jelentette a nagy hírt, plusz még odaszúrt egyet, amikor azt írta, nem is lett volna baleset, ha aktiválják az autopilotot.

Az elmúlt hetekben nagy nyilvánosságot kapott a téma. A Model S floridai halálos balesete után közvetlen történt két Model X-es eset (a montanai sztori) felpörgette vitát az önvezető funkció korlátozása körül. A Tesla azzal védekezik a rájuk borult gyűlölethullám ellen, hogy a gyár többször elmondta, rendszerük valójába félautomata, ráadásul egyelőre béta állapotú, ezért azt tanácsolják ügyfeleiknek, hogy a sofőr keze maradjon a kormány fölött vezetés közben. Ettől függetlenül már egész szép gyűjteménye van a YouTube-on a mit csináljunk az ülésben, míg a Tesla vezeti magát-féle videóknak.

A Model S-hez tavaly kijött szoftverfrissítést egyébiránt mi is kipróbáltuk. Így vezette magát a Tesla Zách Danival a volán mögött a magyar utakon.