Ground Tourer: Mitsubishi, megint új stílusban
Az eddig sem volt kérdéses, hogy a japán gyártó olyan stílust keres, amely látványos és vonzó. A Daimler-vezetés alatt kialakított tátott szájú korszak óta azonban nem igazán találták meg a megfelelő karaktert.
Mostanság kezdték bevezetni a lámpák körül kacskaringózó krómdíszes új hűtőmaszkot, de ez csak az Outlanderen jelent meg eddig, a többi modell még a régi trapéz-hűtőmaszkot viseli. Kivéve az L200-ast, amelyen egy harmadikkal találkozhatunk. A legújabb tanulmányukon, a Ground Tourer, ami egy nagydarab SUV-forma gép, láthatóan egy még újabb fazont próbálnak ki: az Outlanderénél szigorúbbat. A lámpák alatti hajlított krómcsík megmaradt, de jóval egyszerűbb vonalú, mint eddig, az övvonalban is több az egyenes szakasz – az egész valahogy a Škoda legutóbbi fazonigazítását idézi, ahol a korábbi vonalakat mintha vigyázzállásba vezényelték volna.
Természetesen ez is konnektoros hibrid, de egy tanulmányautónál manapság nem is adhatják alább. Erről sem tudni mindent, legalábbis egyelőre, annyi biztos, hogy egy belsőégésű motor és két villanymotor hajtja, tisztán elektromos üzemben pedig 120 kilométert tehet meg, a teljes hatótávja mintegy tizedrészét.
Az már korábban is egyértelmű volt, hogy a Mitsubishi egy lapra teszi fel nemzetközi karrierjét: a jövőben szép lassan leépítik a személyautó-kínálatot, és elsősorban szabadidő-autóik fejlesztésére koncentrálnak, hisz ez az irány most épp egybevág a nemzetközi autódivattal: az SUV kategória minden nagyobb piacon egyre nagyobb teret nyer, gyakorlatilag minden méretkategóriában. Ám a japánoknál ebből a szempontból is érezhető némi bizonytalanság: a kínálat átalakítása lassan halad, és nem igazán látszik mögötte a tudatos tervezés.