Egyelőre csak névtelen belső forrásokra hivatkozik az Autocar híre, amely szerint a Volkswagen csoport feláldozza az Audi sportprototípus-programját a spórolás oltárán. Egy ilyen lépés révén legalább évi 200 millió euró maradhatna a kasszában, miközben a Porsche tovább arathatna a World Endurance Championship futamain, köztük Le Mans-ban.
A spekuláció, amelyet az Audi nem volt hajlandó kommentálni, nagyrészt a józan logikára épít. A Volkswagen csoport jelenleg két, teljesen különálló csapatot versenyeztet egymás ellen: az Audi és a Porsche egymástól függetlenül fejleszt, és az idei szezonig nem is igazán volt komoly ellenfelük egymáson kívül. Ám ez egy olyan cég esetében nem feltétlenül jó ötlet, amely tízmilliárdokat vérzett ki a dízelbotrány kapcsán. Ráadásul az Audi versenyautóit dízelmotor hajtja, amit mostanság egyre kínosabb reklámozni, így kézenfekvő, hogy az Audi vonuljon vissza, és ne a Porsche.
A VW csoport Le Mans-i házibajnoksága nem a nagyvállalati káosz eredménye: a Porsche már azelőtt döntött saját sportprototípus-csapatának elindításáról, mielőtt a sportkocsigyártó 2009-ben egy komplikált pénzügyi manőver eredményeképpen betagozódott a Volkswagen csoportba. A VW vezetése pedig nem állította le a programot, hisz az bőven belefért a költségvetésbe. A dízelbotrány azonban feneketlen zsákként nyeli a cég tőketartalékait, így egyre több, a működéshez nem feltétlen szükséges projekttől igyekeznek megszabadulni.
Ez persze aligha jelentené az Audi sporttevékenységének végét, valószínű, hogy a DTM-ben tovább küzd majd a márka a BMW és a Mercedes ellen, és biztosan folytatódik a cég Formula E kampánya is, az viszont nem valószínű, hogy a sportkocsiversenyzés költségvetését más autósport-programba irányítanák. Ha az Audinál is marad a pénz, valószínű, hogy inkább utcai modellek fejlesztésére fordítják majd.
Az Audi 2000-ben nyert először a Le Mans-i 24 óráson, és azóta összesen négy alkalommal győzték le. 2003-ban az Audi technikáját használó Bentley győzött, a 2009-es versenyt a Peugeot nyerte, 2015-ben és 2016-ban pedig a Porschék végeztek az élen.