A történet tavalyról indul, amikor egy spanyol autós magazin újságírója, Pablo David Gonzalez kapott tesztre egy Jeep Renegade-et. A teszt része volt, hogy Gonzalez körülbelül 130 km/h-s tempónál lepadlózta a féket, hogy megnézze, hogyan reagál rá a magas hasú, 1,6 tonnás retróterepjáró. A lehető legrosszabbul: a Jeep elején letapadtak a kerekek, mire a hátulja elemelkedett. Nem csak egyszer, Gonzalez és kollégái újra és újra elő tudták hozni a hibát egy egyszerű vészfékezéssel.
A reakciót a Fiat akkor azzal magyarázta, a tesztautó egy előszériás példány volt, ráadásul sérült, valószínű azért hülyült meg az AMS-rendszere. Gonzalez nemrég azonban hozzájutott egy másik Renegade-hez, a korábbival szemben összkerék-hajtással, amin hogyhogynem újra előjött a hiba, igaz, kevésbé volt drasztikus az elemelkedés. Ez látható a videóban zöldben.
Miután a spanyol újságíró története végigszaladt a neten, egy olasz autós stáb is jelezte, hogy tapasztaltak hasonlót. Talán nem korai típushibáról beszélni, de a Fiat még nem nyilatkozott az ügyben.