A tavalyi A460 igen sikeres versenygép volt, nem csak Le Mans-ban nyerte meg saját kategóriáját, de a World Endurance sorozat LMP2 kategóriáját is megnyerték vele, mind egyéniben, mind csapatban. Az igei autó azonban egész más az új szabályoknak megfelelően – kérdés, hogy lesz-e olyan gyors, mint az elődje.
Az LMP2 kategória szabályai az idei szezonra alaposan megváltoztak: minden autóba ugyanaz a motor kerül – a Gibson Technology négyliteres, kb. 600 lóerős V8-asa – és mindenkinek a négy engedélyezett karosszéria-beszállítótól kell vásárolnia. Az Alpine eddig is az Oreca versenyautó-alapjaira építkezett, amely egyike a homológ gyártóknak, így egyszerűen továbbfejleszthették a tavalyi autót, de korábban a Nissan 4,5 literes versenymotorját használták.
A Signaltech Alpine csapat két autóval indul a WEC futamain, az egyik autóban Nicolas Lapierre, Romain Dumas, Gurtavo Menezes és Matt Rao váltja egymást, míg a másikat Nelson Panciatici, Pierre Ragues és André Negrao vezeti majd.