A kevesebb a több a McLarennél
Az új McLaren 570S Spider ugyan húszezer angol fonttal drágább, mint a kupé, de az autón használt megoldást látva ezen már nem is csodálkozik az ember annyira. A nyitható tető ugyanis kifejezetten igényes darab: a kétrészes összecsukható kemény tető zárt állapotban kupénak mutatja az autót, és közben kifejezetten könnyű.
A nagyrészt műanyagból készült tető összesen 46 kilogrammot nyom, és 15 másodperc nyitható illetve csukható. A művelet egészen 40 km/h-ig menet közben is elvégezhető, bár az az érzésünk, hogy egy 570 lóerős kétülésesben ilyen lassan csak a tetőnyítás kedvéért haladnak majd, akik hajlandók kifizetni a nyitható tető felárát. A dolog vonzó oldala, hogy ennek az autónak tényleg kevés ellenfele akad az utakon, és ezen még a nyitott tető sem változtat érdemben.
A százas tempót akár 3,2 másodperc alatt is elérhető, de 200-ra sem tart tovább a gyorsulás 9,6 másodpercnél, az állórajtos negyed mérföld pedig 11 másodperc alatt van meg neki. A végsebesség csukott állapotban 328 km/h, de nyitva sem sokkal rosszabb: 315 km/h-val lobogtathatjuk a hajunkat egy ilyen sportkocsiban. Az átlagfogyasztás NEDC ciklus szerint 10,7 liter, ami elég hihetetlenül hangzik: valószínűleg olyan vezetési stílus mellett jön össze, ami soha nem fordul elő egy ilyen gép esetében. Ennek megfelelően a 249 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási érték is meglehetősen optimistán hangzik.
A Spider alapára 164 750 font lesz, ami nagyjából 57 millió forintnak felel meg – így az olcsó McLaren, mert az 570S sorozatot kétségtelenül annak szánják – sem tűnik különösebben olcsónak a mai sportkocsi-mezőnyben, de ez a McLaren vevőkörét láthatóan eddig sem zavarta.