Csúcsra fejlesztette a regeneratív fékezéssel autózást a Nisssan, még lejtőn is állóra fékezi magát az új Leaf a gázpedál felengedésével.
Az villanyautósok számára nem világújdonság, inkább csak egy eddig használt üzemmód új szintje a Nissan e-Pedalja. A következő Leaffel érkező funkció lehetővé teszi majd, hogy használatával bárhol elég legyen egy pedált használni a vezetéshez: a gyorsítópedált, amit felengedve az energiavisszanyerő rendszerrel nemhogy erősen lassít, de akár már meg is áll az autó. Sőt, a rendszer annyira erős lesz, hogy még lejtőn is állóra lehet fékezni az autót pusztán a gáz felengedésével. A gyakorlatban így működik majd:
Úgy tűnik, az új Leafnél egyedül a vészfékezéskor lesz szükség a fékpedálra. A konkurenseknél ugyan sikerült messzebb mennie a Nissannak a műfajban, de az egy pedállal autózás eddig sem volt messze a villanyautózásban. A BMW i3 is erőset lassít a gázpedál felengedésével, míg az e-Golfban ennek mértékét a váltókar helyén lévő karral lehet kiválasztani.