Lényegében a CX-5 meghosszabbított változatát mutatta be a Mazda, CX-8 néven. A CX-9-nél valamivel kisebb modell tágas, hétszemélyes utasteret kínál.
Már április végén hallhattunk a CX-8 érkezéséről, de a premierre Japánban is csak most került sor. Az új modell egyértelműen közeli rokonságban áll a CX-5-össel, bár annál látványosan hosszabb. Összesen 4,9 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,73 méter magas az új modell, azaz 17,5 centivel rövidebb, 12,9 centivel keskenyebb és 1,7 centivel alacsonyabb a cég legnagyobb SUV-jánál, a CX-9-esnél. A csomagtere három üléssorral 239 literes, a leghátsó ülések lehajtásával ez 572 literre növelhető.
A nyújtás elsősorban a hátsó ajtókon és a hátsó túlnyúláson látszik: a nagyobb belső tér kedvéért valamicskét feláldoztak a CX-5 formájának harmóniájából, bár az összhatás így sem rossz. Egyelőre csak a japán kivitelt mutatták be, amely egyféle motorral lesz kapható, a 2,2 literes négyhengeres biturbó-dízel 190 lóerős és 450 Nm csúcsnyomatékú változatával. Ezt első- vagy összkerék-hajtással és hatfokozatú automata váltóval kombinálják.
Egyelőre nem tudni, hogy Európában megjelenhet-e a CX-8, bár van rá esély, hiszen mifelénk a CX-9-et nem kínálják, és a dízelmotor is alkalmassá tenné a típust az itteni forgalmazásra. Persze minden azon múlik, hogy a japán gyártónak megéri-e kifizetni az újabb típus bevezetési költségét a várható eladások tükrében.