Egy ideje már halogatták a Tesla-nyergesvontató bemutatását. A Semi – Amerikában így hívják a nyergesvontatókat általában, tehát a névadásban pont annyi a fantázia, mint a Roadsterében volt – a képek alapján nem egy szépség, viszont relatíve alacsony légellenállást, nagy hatótávot és jó dinamikát ígér.
A jellegzetes kabinforma, amely valahol félúton van a hagyományos amerikai csőrösök és az Európában jellemző rövid fülkék között, Musk szerint 0,36-os légellenállási tényezőt tud szabvány konténerszállító vontatmánnyal, ami személyautós viszonylatban átlagos lenne, de kamionnak kifejezetten jó. A tisztán elektromos modell hatótávolsága egy töltéssel, a jelenleg megengedett maximális, 80 000 fontos, azaz 36 tonnás össztömeggel, autópálya-tempóban is 800 kilométer körül lesz az ígéretek szerint. Ez a Tesla-vezér szerint a legtöbb esetben oda-vissza elég, mivel a fuvarok többsége 400 km-en belüli távon zajlik.
Musk egy dologról felejtett el említést tenni: hogy mekkora akkumulátort építenek a Semibe. Az adatok alapján sokkal nagyobbat, mint bármelyik személyautójukba, ami hosszú töltési időt jelent még a hagyományos gyorstöltéssel is, bár beszélt egy lehetséges, a Superchargereknél is sokkal nagyobb áramot kezelő Megacharger-hálózatról, amelyben 400 mérföldre elegendő energiával tölthetnének fel egy ilyen vontatót fél óra alatt.
A Semi üresen 5 másodperc alatt gyorsulhat százra, teljes terheléssel pedig 20 másodpercbe kerül ugyanez. Ráadásul olyasmit is tud, amit a hagyományos dízelvontatók nem: 5%-os emelkedőn képes tartani a 105 km/h-t, akár tartósan, megpakolva is. A hajtás az akkumulátorokon kívül négy nagy villanymotorból áll, amelyek a vontató hátsó négy kerekét tekerik. Ezeket külön vezérlik, így tetszés szerint osztható el a nyomaték köztük, amit a szerelvény stabilizálására is felhasználtak a tervezők.
Az üzemeltetési költségek is meglehetősen kedvezőnek tűnnek: a Tesla Semi mérföldenként 1,26 dollárba kerül a tulajdonosának, míg egy hagyományos dízelmotoros gépnél 1,51 dolláros költség adódik. Emellett Musk egymillió mérföldes mobilitásgaranciát ígér, mondván, hogy a Semi két motorral is mozgásképes marad. A nagy és bonyolult formájú szélvédővel kapcsolatos aggodalmaskodást is félresöpörte annyival, hogy az az üveg egy termonukleáris robbanást is elviselne. (Észak-Amerikában sérült szélvédővel nem közlekedhetnek a vontatók – ezért tartották magukat olyan sokáig az osztott síküveges szélvédők az ottani vontatókon.)
A töltési idő mellett egyelőre az árról sem esett szó, ami nyilván nem véletlen. A gyártást 2019-ben tervezik elkezdeni, addig pedig még sokat változhat a Li-ion akkumulátorok ára, márpedig alapvetően ettől függ, hogy mibe kerül majd egy Semi. Valószínűleg nem lesz olcsó, de nem várható akkora árkülönbség egy hagyományos vontatóhoz képest, mint amekkora a Teslák és a többi személyautó között adódott.