A Peugeot ma már a legtucatabb tucatautók egyik gyártója – hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a cég egyike a legrégebbi autógyártóknak. Az L45 jelzésű versenyautójuk pedig több mint száz éve készült: 1914-ben gyártották, és a korszak egyik legkorszerűbb versenyautójának számított.
A franciák addigra rájöttek, hogy a győzelemhez nincs szükség hatalmas hengerűrtartalomra. Korábbi, 7,6 literes gépüket váltotta az L45, amelybe 7,6 literes négyhengeres motort építettek. Az új versenyautóba eredetileg 3 literes, majd 1916-tól 4,5 literes motor került. A motorban viszont olyan megoldásokat találunk, amelyek csak bő hetven évvel később váltak általánossá. A Peugeot L45 motorjában ugyanis két felülfekvő vezérműtengely és hengerenként négy szelep dolgozott. A 112 lóerő 2800-as fordulatszámon ma már nem hangzik különlegesnek, de 101 éve ez még bőven csúcstechnikának számított.
Így talán nem is akkora meglepetés, hogy az L45 kétüléses, nagydíjas versenyautóért a Bonhams Los Angeles-i aukcióján 7,26 millió amerikai dollárt adott valaki, ami durván 265 millió forintnak felel meg. Ezért a pénzért az autózás történetének egy olyan darabját birtokolhatja, amely egyes megoldásaival hatvan-hetven évvel előzte meg saját korát.