Kényelmetlen helyzet alakulhat ki az Opel nyáron véglegesített eladása körül, miután kiderült, hogy az Opel motorok jelen formájukban biztosan nem felelnek meg a 2021-re tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási normának. Ez pedig így vagy úgy, de jó sokba kerülhet a Peugeot csoportnak.
Az EU jelenlegi menetrendje szerint 2021-től minden autógyártónak 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagot kell majd teljesítenie, a jelenleg kötelező 130 g/km helyett, magyarul az autók átlagfogyasztását durván 27%-kal kellene csökkenteni. A Reuters híre szerint azonban ennek a kritériumnak az Opel nem fog tudni megfelelni a jelenleg használt motorokkal. Így vagy jelentős bírságot kell majd fizetnie az EU-nak a határérték túllépése miatt, vagy a tervezettnél sokkal hamarabb kell átállítani a német cég teljes termelését Peugeot alapú típusokra.
A probléma gyökere az, hogy az Opel úgy tervezte teljesíteni a szigorúbb kibocsátási feltételeket, hogy az Opel Ampera-e villanyautóból terveztek nagy mennyiséget értékesíteni. Az Ampera-e-n iparági források szerint több mint 10 ezer dollár veszteség keletkezik darabonként, így ha a villanyautó az Opel kínálatában marad, az önmagában is lehetetlenné teheti a nyereséges működést. A Peugeot már vissza is vonta a kínálatból a típust Norvégiában, Európa legnagyobb villanyautó-piacán, hogy korlátozza a veszteségét. Ugyanakkor ha nem árulják az Ampera-e-t, azzal a szén-dioxid-kibocsátási átlag száll el.
Az Opel eladása kapcsán ugyan szó esett a tárgyaló felek közt a szén-dioxid-kibocsátási problémákról, de kiderült, hogy nem csak egy apró túllépésről van szó, ahogy a GM tálalta, hanem több mint 10 g/km-ről. A helyzet a Peugeot-t arra kényszerítené, hogy felgyorsítsa az Opel kínálat átalakítását, nem is kicsit: eredetileg azt tervezték, hogy 2024-re kerül minden Opel modell Peugeot műszaki alapokra, azonban így a munkát 2021-ig be kellene fejezni, ami, ha nem is lehetetlen, de jelentős többlet-költséggel jár.
A Peugeot és a General Motors egyelőre nem kommentálta az ügyet, de ha az eddig kiszivárgott információknak csak a fele igaz, már abból is komoly konfliktus származhat a francia és az amerikai gyártó között, és közel sem biztos, hogy a 2,2 milliárd eurós vételár egy részének visszakövetelése fedezi majd a PSA többletköltségét.