A Bollingeré lehet az első elektromos terepjáró

2019.09.27. 11:08

Csaknem két éve, hogy először hallottunk a Bollinger autómárkáról, amely annak idején a világ legegyszerűbb formájú terepjárójával indított. A koncepción azóta sem változtattak érdemben, de kidolgoztak egy új, ötajtós karosszériát, és a B2 jelzésű pickup részletmegoldásait is finomították.

Olyan részletek változtak, mint a fényszórók környékének kialakítása, ami egyszerű ketrec-rácsozatot kapott, és a két karosszériaváltozat részleteit láthatóan igyekeztek összehangolni. Ugyanakkor az egyszerű síklapokból álló forma nem változott: látszik, hogy a Bollinger mögött álló lángelmék kitartanak amellett, hogy az aerodinamika és a forma megtervezése olyan úri huncutság, amire valójában feleslegesen költenek az autógyártók.

Mondjuk valószínűleg így egyszerűbbé válhat a gyártás, amely, bár a részletekről még mindig nem tudunk semmi biztosat, ránézésre a buszgyártás klasszikus módszereit követi: zártszelvény alapstruktúrára szegecseléssel rögzítenek lemezeket. Ezzel együtt minimum megkérdőjelezhető, hogy mennyire lehet hatékony egy jármű, amely nagy sebességgel képes haladni, de annyira sem áramvonalas, mint egy tégla.

Márpedig az elektromos hajtás korlátai miatt nem ártana egy kedvezőbb forma. Talán nem véletlen, hogy a B1 és B2 kapcsán megemlítették a kétmotoros, 614 lóerős hajtásrendszert, a 161 km/h-s végsebességet és a 4,5 másodperces gyorsulási időt 100 km/h-ra, viszont a két töltés között megtehető távolságról ezúttal egyáltalán nem esett szó. Korábban 60 és 100 kWh-s akkumulátorokról volt szó, most pedig már egy 120 kWh-s csomagot emlegetnek, de hogy ezt az energiát milyen hatékonysággal használják fel a prototípusok, arra nézve a gyártó nem adott támpontot. A doboz-jellegű forma mellett azonban a 2,36 tonnás üres tömeg is arra utal, hogy a Bollingerek aligha lesznek hatótáv-bajnokok.

A cég a következő hónapokra ígéri a B1 és B2 típusokkal kapcsolatos további részleteket. És lesz is mit nyilvánosságra hozni, hiszen az árakról, és a gyártás ütemezéséről sem mondtak semmit. Márpedig nagyrészt ezeken múlik, hogy a Bollingernek lesz-e esélye megkapaszkodni a villanyautók gyorsan bővülő piacán. Nem árt sietniük, mivel már terepjáró- és pick-up-gyártóból is készülődik egy jóval ígéretesebb, a Rivian, amely a Ford és az Amazon befektetésével már a szériagyártáshoz szükséges anyagi háttérrel is rendelkezik.