2018-ban indult el a Ferrari Icona sorozata, melyben legendás múltbéli modellek formáinak adnak modern megjelenést és technikát. A ‘60-as évek versenyautóit idéző, két üléses, nyitható targatetős Daytona SP3 egyértelműen a Ferrarihoz közel álló gyűjtőknek szól, és egy kicsit az álmodozóknak is. Szép emléket állít azoknak a 330-asoknak, amik lefedték az egész dobogót az 1967-es Daytona-i 24 órás futamon.
Flavio Manzoni, a Ferrari dizájnért felelős alelnöke és csapata a 330 és a 412P kerekségét törte meg nagyon éles vonalakkal. A régi versenyautókhoz hasonlóan a Daytona SP3-nak is oldalra nyújtózó szélvédője, masszív sárvédői és nagyon éles orra van, a levegőt pedig a pillangószerűen felnyíló ajtókban vezetik, így nem volt szükség nyílásokra az oldalán. Az egyedi ötküllős kerekeket speciális keverékű Pirelli P Zero Corsa gumikba csomagolják, amiket kifejezetten az SP3-hoz fejlesztettek.
Igazán a vízszintes vonalakkal tagolt hátsó rész hozza meg a retró hangulatot, amiben egész magason bukkan ki a két trapéz alakú kipufogó és alatta ott a karbon diffúzor. A hátsó lámpa LED-es csíkjait a lamellák közé rejtették, így tényleg csak bekapcsolva látszanak a fények.
Rengeteget dolgoztak a Daytona SP3 aerodinamikáján, így ez lett minden Ferrari közül az a legmagasabb passzív aerodinamikai hatékonyságú. Az autó hátsó részén az aljától függőleges csatornákon keresztül jut el a levegő a hátsó szárnyak zsaluihoz, így optimalizálták a légáramlást és növelték a leszorítóerőt. Izgalmas megoldás a LED-es fényszórók felugró szemöldök eleme is.
Utasterét mindenhol velúr és alcantara kárpitozás borítja, a két, sokpontos biztonsági övvel felszerelt ülés teljesen fix, a pilóta a kormány és a pedálsor állításával szabhatja magára a vezetői pozíciót. Az ülések kék színe egyébként a régi versenyautóból jön, akárcsak az automataváltó konzolja, mely nyitott kulisszát idéz. Minden más a lehető legmodernebb, digitális műszerfallal és érintőgombokkal. Úgy alakították ki a kormány kezelőszerveit, hogy a vezető hozzáférjen az autó funkcióinak 80%-ához anélkül, hogy levenné róla a kezét.
Szénszálas monocoque váza a LaFerraritól származik, a motorja viszont a 812 Competizione-ból érkezik, de nem az orrába, hanem a kabin mögé. Az F140HC kódú 65 fokos hengerszögű, 6,5 literes szívó V12-es a Ferrari legerősebb motorja, mely az SP3-ban 840 lóerőt üvölt ki magából 9250-es fordulaton és 697 Nm nyomatéka van, a limitert pedig 9500-nál üti. 2,85 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 7,4 másodperc alatt már a 200 km/órás sebesség is megvan a Daytona SP3-nak, végsebessége pedig meghaladja a 340-et. Szóval döbbenetesen gyors.
599 példányt készít a Ferrari a Daytona SP3-ból, mely az Icona sorozat többi modelljeihez hasonlóan csak a hűséges és gondosan kiválasztott ügyfelek számára volt elérhető, nagyjából 2 millió eurós áron. Bizony, csak volt, mert a Monzák tulajdonosai mind megrendelték az autót, a maradék 100-at pedig gyűjtők között porlasztották el, így nem kell tartani attól, hogy olyan tekergeti majd Race módba a Manettino-t, aki nem méltó rá.