Európába is elhozzák az új Dodge Chargert és nem csak elektromos változatban!

2024.12.25. 11:16

  • Nem csak Észak-Amerikában lesz elérhető az új Dodge Charger Daytona.
  • A Stellantis szóvivője elmondta, hogy Európában és a Közel-Keleten is forgalmazzák majd.
  • Elérhető lesz kettő és négyajtós változatokban is.
  • Nem csak az elektromos, a belsőégésű motoros változatokat is megkapjuk.
  • Lesz 456 és 670 lóerős elektromos, illetve 420 és 550 lóerős turbómotoros változat is.
  • A bevezetés 2025 második felében várható, de ez egyelőre nem biztos.

Miután a Dodge tavaly beszántotta két korosodó izomautóját, nem sokkal később piacra dobta a Charger Daytonát. Ez egy elektromos autó, de úgy tervezték meg a motorteret, hogy elférjen benne egy belsőégésű motor. Erre a jelek szerint szükség volt, de nem csak ezzel akarják feljebb tornászni az autó népszerűségét. Úgy néz ki, hogy hosszú idő után a Dodge egy izomautója túlterjeszkedik az észak-amerikai piacon.

A Carscoops autós magazin kérdéseire a Dodge és az anyavállalat Stellantis szóvivői elmondták, hogy az új Charger-t nem csak Észak-Amerikában, de Európában és a Közel-Keleten is forgalmazzák majd. Nem csak az elektromos, de a sorhatos motorokkal szerelt változatokat is lehet majd kapni, kettő és négyajtós karosszériaformákkal. Ez azt jelenti, hogy összesen nyolcféle Charger lesz elérhető akár Európában is, amire régóta nem volt példa.

Az elektromos változatokban tengelyenként egy-egy villanymotort alkalmaznak, amik az alapfelszereltség mellett 456 lóerőt tudnak és maximum 547 Nm nyomatékot adnak le. Az erősebb Chargerekben 670 lóerőre és 849 Nm-re emelik ezeket az értékeket, így a 0-100-as sprint megvan 3,3 másodperc alatt. Mind a két kivitelt ugyanaz a 100,5 kWh-s akkumulátor eteti. A belsőégésű motoros változatokba sajnos nem fér be a V8-as Hemi, helyette sorhatos turbómotort kapnak alapszinten 420 lóerővel és 637 Nm nyomatékkal. Ezt lehet majd fokozni az egyel erősebb változattal, ahol a teljesítmény 550 lóerőre, a nyomaték pedig 746 Nm-re emelkedik.

A sorhatos Chargerek piaci bevezetésével kapcsolatban egyelőre Észak-Amerikában sem egyértelmű a helyzet. Korábbi tervek szerint 2025 elején szállították volna az első darabokat, de amikor ez a terv megszületett, még Carlos Tavares volt a Stellantis vezérigazgatója – azóta őt leváltották. Az európai és közel-keleti bevezetéssel kapcsolatban a szóvivők azt mondták, hogy ha minden jól megy, akkor 2025 második felében lehet rá számítani. A Dodge amerikai oldala szerint a gyengébbik elektromos Charger szűk 60 ezer dollárról, az erősebb 73-ról indul. Ezek átszámítva 23,7 és 28,9 millió forint, bár valószínűleg Európában ennél jóval magasabb árakra lehet majd számítani.