Magnum SRT-8: izomkombi a Dodge-tól

2005.01.06. 12:50

A Chrysler 300C után a Dodge-féle kombi is megkapta az erősebbik Hemi V8-ast. A Magnum csúcsváltozata a maga 345 lóerejével eddig sem volt éppen lassú, de a 425 lóerős, 6,1 literes nyolchengeres motorral már vérbeli sportkocsikkal is felveheti a versenyt, már ami a nyers menetteljesítményeket illeti.

A Magnum SRT-8 ötsebességes automata váltójával is alig több mint 5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, és valamivel több mint 16 másodperc alatt képes felgyorsulni 160 km/órára, majd újra megállni. Mindez persze komoly veszélyeket rejt egy ilyen, több mint 1,8 tonnás hátsókerék-hajtású óriás esetében, ezért a Chrysler mérnökei mindent megtettek, hogy bolondbiztossá tegyék a Magnumot. A futóművet európai mércével mérve is feszesre hangolták, a korábbiaknál is vaskosabb kanyarstabilizátorokat alkalmaztak, és persze a Magnumban is van ESP. A keréktárcsák 20 hüvelyk ármérőjűek, Goodyear F1 gumik kerülnek rájuk elöl 245/45-ös, hátul pedig 255/45-ös méretben. A fékrendszert is hatékonyabbra cserélték: elöl és hátul egyaránt nagy átmérőjű, hűtött féktárcsákat találunk. Így valószínűleg sikerült elérnie a tervezőknek, hogy az óriási sportkombi tulajdonosai közt a halálozási arány az átlag közelében maradjon.

A Magnum SRT-8 gyártását hamarosan megkezdik a Chrysler egyik kanadai gyárában, de a típus európai forgalmazására aligha kerül sor, a Magnum helyett ugyanis ideát a Chrysler 300C kombi változatát forgalmazzák - 6,1 literes SRT motor nélkül.