Ford Equator: Maverick tajvani módra

2005.10.19. 16:33


Galéria - kattintson a képre

Sportosra szabták a Tokióban bemutatkozó kompakt terepjáró-tanulmányt. A kiindulópont az Escape illetve Maverick néven ismert típus volt. Ez Japán és a környező országok egyik legnépszerűbb, Ford emblémával forgalmazott modellje, így nem csoda, hogy erre a típusra esett a választás. A tervezési munkákat is Ázsiában, közelebbről a Ford Taipeiben működő stúdiójában végezték. A Maverick lényeges szerkezeti elemeihez gyakorlatilag nem nyúltak. Az önhordó váz, a tető, az ajtók és az ablakok nem változtak, csupán a sárvédő-íveket valamint az autó orrát és farát módosították. A terepjáró kapott egy új hűtőrácsot, LED-es lámpákat, valamint sportkocsikhoz illő első és hátsó lökhárítókat. A 19 hüvelykes felnikkel és a 255/50-es Michelin gumiabroncsokkal olyan az Equator, mintha egy tuningcég vette volna kezelésbe.


Galéria - kattintson a képre

Belül szintén igyekeztek sportos hangulatot kelteni. Négy hatalmas sportülés került az autóba, a síri fekete kárpitozást pedig kék és fémszínű betétekkel, valamint kék világítással igyekeztek feldobni. Az összhatás érdekes, és a képek alapján úgy tűnik, egyáltalán nem kellemetlen, de a tanulmányautóktól megszokott ötletbörzéhez képest az Equator elég keveset nyújt. Műszaki szempontból is kevés az újítás: a motortérben egy alig 200 lóerős 3 literes V6-ost találunk, amelyhez hatsebességes automata váltó csatlakozik. Az egyetlen említésre méltó részlet az állandó négykerék-hajtás vezérlése, amely éles kanyarokban hátulra küldi a forgatónyomaték nagy részét, hogy ne akadályozza a gyors kanyarvételt.

Az Equator valószínűleg nem kerül gyártásba, de könnyen lehet, hogy néhány megoldását felhasználják majd a Maverick/Escape megújításánál.