Kyoji Takenaka, a Fuji Heavy Industries Ltd. elnök-vezérigazgatója
bejelentette, hogy mostantól a dízelmotor kifejlesztése a Subaru
legfőbb feladata. A bejelentést azután tette az elnök, hogy múlt héten
megállapodást kötöttek a Toyotával, mely szerint a Subaru megkapja a
Toyota hibrid technológiáját, így eldőlt, hogy a két fontos és
feltörekvő terület közül a Subaru melyiken fejleszt saját erőből.
A dízelmotort úgy fejlesztik, hogy kompatibilis legyen a vállalat
védjegyének számító szimmetrikus összkerékhajtással, mely a cég
autóinak körülbelül kétharmadában megtalálható.
Az első dízel opciót feltehetően a Legacyhoz kínálják majd,
valamikor 2007 végén, 2008 elején. Takenaka reményei szerint a
2010-re várható százezres európai eladások felét dízelmotoros autók
teszik ki. Ez annyit tesz, hogy az összkerekes modellek körülbelül
harmada dízelmotoros lesz, Japánban és Amerikában pedig 10-20% körüli
gázolajos részesedéssel számolnak. Költséghatékonysági okokból a
dízeleket is a benzinmotorokat gyártó soron építenék. A Toyota
benzin-elektromos hibrid hajtásának pontos felhasználására még nincs
terv, annyi bizonyos, hogy evvel a kérdéssel csak a dízeltermelés
beindítása után foglalkoznak érdemben.
Takenaka kiemelte, hogy annak ellenére, hogy a Toyota tavaly
8,7%-os részesedést szerzett a Fuji Heavy Industriesből, megőrzik
függetlenségüket, ugyanakkor azt is elismerte, hogy van mit tanulniuk a
Toyotától, különösen a gyártási költségek csökkentése és a
modellfejlesztés felgyorsítása terén.