Sok a vevő, kevés az Alfa

2000.12.21. 16:15
 
   

Úgy látszik, az "Év Autója" kelendőbb árucikk lesz, mint ahogy a gyártó gondolta. Juan Jose Diaz Ruiz, a Fiat Auto egyik vezetője úgy fogalmazott, hogy a 147-es Alfa Romeo sokkal vonzóbb lett, mint ahogy azt a Fiat vezetői gondolták. "A 147-esre 30.000 megrendelést vettek fel a kereskedők alig több mint egy hónap alatt. A várakozási idő már most több mint három hónap. Ez így tarthatatlan." - mondja Ruiz. A korábbi gyártási tervekben mindössze 90-100.000 darabos éves mennyiségről van szó, amit már most 120.000 darabra növeltek a cég vezetői, ám Ruiz szerint, legalább 150.000 autót lehetne eladni. A legújabb kis Alfa váratlan sikere valószínűleg abban keresendő, hogy az Új VW Bogárhoz, és a Chrysler PT Cruiserhez hasonlóan igen markáns, múltidéző stílusjegyek jellemzik. A probléma hasonló ahhoz, ami a Chryslert sújtja a PT Cruiserrel kapcsolatban: a túl nagy siker akár tönkre is teheti a felkészületlen gyártó hírnevét, ha a vonzó újdonsághoz csak az érdeklődők töredéke juthat hozzá.