Cunningham C7GT

2001.01.11. 20:32

 
   

[Detroit] A Chrysler egykori elnöke, Bob Lutz mutatta be a detroiti közönségnek amerika legújabb álomautójának prototípusát, a Cunningham C7 GT-t. A Cunningham név nem ismeretlen az autórajongók között, így hívták az első háború utáni amerikai sportkocsit is. II. Briggs Cunningham az '50-es és '60-as években készítette Chrysler Hemi motoros sport- és versenyautóit, és azzal szerzett magának hírnevet, hogy a LeMans-i 24 órás versenyen eredménnyel szállt szembe a Ferrarik, Jaguarok, és Porschék hadával. A patinás név feltámasztását egy üzleti csoport vállalta fel, melynek Bob Lutzon kívül tagja a márka eredeti alapítójának fia, III. Briggs Cunningham is. A vállalkozás célja hasonló az egykori Cizetta-Moroder, és a felújított Bugatti missziójához: olyan autót próbálnak alkotni, amely mellett a Ferrarik és Rolls-Royceok tömegterméknek hatnak majd. A bemutatott formatanulmány még messze nincs kész a gyártásra, ám a tervek szerint legalább 500 lóerős, 6-7 literes V12-es motort kap, és a hozzávetőleges árát is meghatározták. Aki ilyen csodamasinát szeretne, annak legalább 200.000 amerikai dollárt kell félretennie a 2003-2004 körül induló gyártás megkezdéséig. "Nem hasonlít kenyérpirítóra, vagy szeméttömörítőre, és egy autóval kevert hólapátra sem." - mondta Lutz a média képviselőinek, amikor az autó klasszikusan elegáns formájáról beszélt. "Olyan autót szerettünk volna, amely nem csak a lóerők megszállottjainak szívét dobogtatja meg." Úgy látszik, ez sikerült is, már csak az a kérdés, hogy elkel-e a tervezett évi 5-600 darab a különleges járműből.