Takarékos Explorer?

2001.01.19. 17:54

Motorleállító elektronikával csökkentik a Ford terepjáró étvágyát. Az új eszköz, amelyet eddig csak tanulmányautókban alkalmazott a gyártó, a vezetők ígérete szerint három éven belül bekerül az egyik Explorer típusba. Az ISG-nek nevezett rendszer működése nagyon egyszerű: álló helyzetben, például piros lámpánál leállítja a motort, majd a gázpedál lenyomásakor újraindítja. A Ford szakemberei szerint az ISG működése gyakorlatilag észrevétlen marad a vezető számára, mindössze a benzinkútnál jelentkező megtakarítást érzékelheti a tulajdonos. A takarékos Explorert egy új V6-os motor hajtja, és több más újdonság is helyet kap benne, mint a rekuperációs fékrendszer (fékezés közben tölti az akkumulátort) és a 42 voltos elektromos hálózat, amely a jelenleginél jóval kisebb energiaveszteség mellett képes kiszolgálni a nagymennyiségű elektromos berendezést. Ugyanakkor néhány alárendelt feladatra a 12V-os hálózatot is megtartják, mint a hibajelző rendszer, az audiorendszer, vagy az autó világítása. A későbbi fejlesztési tervekben további fejlesztések is találhatók, így az elektromechanikus szelepvezérlés, az elektromos hajtású feltöltő alkalmazása, és az aktív felfüggesztés is. Már csak egy kérdés marad: mi lesz, ha lemerül az akkumulátor...