Mugen S2000 Open-Top: ultimate hajborzoló

2007.01.15. 12:02

A Honda gyári tuningcége még egyszer, utoljára kezelésbe vette a kifutóban lévő S2000 roadstert, és még jobb élményautót faragott belőle.


Az Open-Top Pure Sports Concept tenyérnyi magas szélvédőt kapott, így az autó legmagasabb pontja az ülések fölé magasodó masszív bukókeret. Az ülések azonban igen alacsonyra kerültek, így bukósisak nélkül sem kell attól tartania a sofőrnek és utasának, hogy vigyorgás közben a foguk közé szorulnak a szembe jövő szúnyogok: a menetszéltől csupán a frizurájuk nincs biztonságban. A Mugennél persze nem elégedtek meg ennyi átalakítással. Az autó teljesen új orr-részt kapott keskenyebb lámpákkal és hűtőráccsal, de hatalmas alsó légbeömlőkkel.


Oldalt az első sárvédő masszív szélesítése, és a mögötte tátongó kopoltyúszerű nyílás, hátul pedig a négy kipufogócső és a látványos diffúzor teszi még versenyautószerűbbé a Mugen alkotását. A futóművet is áthangolták, és a fékrendszert is hatékonyabbá tették hatalmas Brembo tárcsák alkalmazásával. Egyedül a hajtáslánchoz nem nyúltak, ami érthető is. A nagy fordulatszámú gyári kétliteres négyhengeres 240 lóereje bőségesen elegendő, hogy egy életre szóló élményt szerezzen bárkinek.

A Mugen S2000-esével az egyetlen probléma az, hogy egyedi példány, így csupán néhány szerencsés tesztpilóta próbálhatja ki, a hétköznapi autóvásárlók pedig csak autókiállításokon találkozhatnak vele.