Fejlesztés nélkül is növekszik a Saab

2007.02.01. 14:35

A hányatott sorsú svéd márka meglepetésre növelni tudta az eladásait az idén, pedig a két saját, és egy átvett modellből álló választék alapján nem ezt vártuk volna.

A hivatalos adatok szerint 2006-ban világszerte összesen 133 167 autót adtak el, 5,4%-kal többet, mint tavalyelőtt. Európában csaknem 89 ezer autót adott el a GM prémium márkája, ami 9,1%-os növekedést jelent. Ezzel a Saab lett a prémium kategória leggyorsabb növekedést produkáló cége, bár az abszolút számokból kiderül, hogy ez csupán néhány ezer autó többletet jelent világviszonylatban. Azaz a Saab továbbra is csak statisztaszerepet játszhat legnagyobb vetélytársai, az Audi, a BMW, a Mercedes és a Volvo mellett.

Ahhoz, hogy a Saab valóban versenyképessé váljon, új modellekre volna szükség. Még minimum két-három kategóriában be kellene szállni a versenybe, de jelenleg úgy néz ki, még a tizedik évében járó 9 5-ös utódja is csak évek múlva mutatkozhat be.