A BMW felújítja a 6-os sorozatot

2007.06.27. 11:06

Az óriáskupé külseje alig változik, viszont dízelmotoros kivitellel bővül a választék, és itt is bevetik az Efficient Dynamics fantázianevű fogyasztáscsökkentő rendszereket.


Galéria - kattintson a képre

A megújult hatos ránézésre alig különbözik a korábbi változattól. Csupán a LED-es első indexek, a nagyobb méretű nyílások a lökhárítón, és a csomagtartófedél peremébe integrált harmadik féklámpa alapján ismerhető fel az újabb évjárat. A belső térben is hasonló változtatásokkal találkozhatunk: néhány új kárpit, és a kényelmesebb, gumírozott iDrive gomb – lényegében ennyi látszik az átalakításokból. A felszín alatt azonban több lényeges változtatást is elvégeztek.


Galéria - kattintson a képre

A legfontosabb újdonság a 635d változat bemutatása. Ebbe az 535d-ből már ismert, kétlépcsős feltöltésű 3 literes hathengeres dízelmotor kerül, hatsebességes, kézzel is kapcsolható ZF automata váltóval. A 286 lóerő és 580 Nm leadására képes motor bőven elég a másfél tonnás karosszériához: 6,3 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-ra, és könnyedén elérhető vele a 250 km/h-s, elektronikusan beállított végsebesség. Ráadásul a dízel-kupé alig fogyaszt: a gyári adatok szerint vegyes ciklusban 6,9 liter gázolajjal is megtehet 100 kilométert.


Galéria - kattintson a képre

Emellett a másik hathengeres változat, a 630i motorját is kicserélték az újabb, 272 lóerős változatra. Bár papíron gyengébb, de a könnyebb motornak és a manuális váltó jobb hatásfokának köszönhetően a benzines alapmodell egy hajszálnyival még jobban megy, mint a dízelváltozat: 6.2 másodpercen belül előrhető vele a 100 km/h-s tempó. A nagyobb változatokon, így a 650i-n és az M6-oson egyelőre nem változtattak.

A takarékosság és a károsanyag-kibocsátás csökkentése jegyében a hatos egyes változataiba is bekerül az Efficient Dynamics rendszer, azaz az autó álló helyzetben, üresbe rakva a váltót leállítja a motort, fékezéskor pedig energiát táplál vissza az akkumulátorba.