Egyszerűsíti modellkínálatát a Ford

2007.10.30. 13:48

Az amerikai vállalatóriás újabb spórolási módszert próbál ki. Kevesebb változatot készítenek egy-egy modellből, és csökkentik a külön megrendelhető extrák számát is. Cserébe már az alapmodellek is gazdagabb felszereltséggel érkeznek.

Ez a stratégia nem újdonság, a távol-keleti autógyártók évtizedek óta sikerrel alkalmazzák, de az európai és amerikai gyártóknál eddig nemigen találkozhattunk vele. Az új eljárás előnye, hogy sokkal kevesebb modellváltozattal is kielégíthetik a vásárlók igényeit, így csökkennek a gyártás költségei. Ráadásul a korábban extraként kínált alkatrészek ára is alacsonyabb lehet a nagyobb példányszám miatt, így végső soron nemcsak a gyártó, de a vásárló is jobban járhat. A Ford vezetése hosszabb távon ráadásul az egész modellválasztékát globálissá szeretné tenni, azaz ugyanazokat az autókat szeretnék forgalmazni a világ minden táján, ez azonban hosszabb időt - a cégvezetés szerint is legalább hét évet - vesz igénybe, és nem is teljesen kockázatmentes megoldás.

A legnagyobb problémát az jelentheti, hogy hogyan tudják egy-egy modellel kielégíteni a különböző piacok eltérő igényeit. Európában és Japánban például a jól felszerelt, minőségi belső terű, de kisebb méretű autókat részesítik előnyben a vásárlók, míg Ausztráliában és az Egyesült Államokban a nagyobb, de olcsóbb autók tűnnek sikeresebbnek.