Felújítják a Mercedes SLK-t

2007.12.21. 13:08

Nemcsak a kis kupé-roadster külsején változtattak, de a motorválaszték egy részét is erősebbé és takarékosabbá tették a Mercedes mérnökei.


Galéria - kattintson a képre

Egész látványos az SLK átalakítása, pedig csak a szokásos, olcsón cserélhető elemeken változtattak, a lökhárítókat és a felniket cserélték ki, máshoz nem nyúltak a karosszérián. Az új első lökhárító azonban meglepően merész darab, főleg mercedeses mércével mérve. A szokásos alsó hűtőnyílást úgy választották ketté, hogy a motorháztető középső domborításával egy mai F1-es versenygép orrára emlékeztessen. Ezt a motívumot utoljára az SLR McLaren prototípusán láthattuk, de aztán látszólag megfeledkeztek róla a Mercedes tervezői, pedig egy ilyen egyszerű trükkel sokkal kevésbé tűnik sablonosnak az SLK, mint korábban.


Galéria - kattintson a képre

A külső felújítás mellett a négy tagú motorválaszték felét is felújították. A 280-as háromliteres, 231 lóerős V6-osát és a CLK 55 AMG 360 lóerős V8-asát érintetlenül hagyták, viszont a 200 Kompressor 1,8 literes, feltöltős négyhengeresét és a 350-es V6-osát alaposan átdolgozták, így ezek a modellváltozatok erősebbek és tisztábbak lettek. A 200 Kompressor motorjának teljesítményét 163-ról 184 lóerőre növelték, legnagyobb forgatómyomatéka pedig 10 Nm-rel, 250 Nm-re emelkedett, miközben 209-ről 182 g/km-re csökkent a szén-dioxid-kibocsátása. A 3,5 literes V6-oson hasonló eredménnyel változtattak. Teljesítménye 272-ről 305 lóerőre nőtt, a csúcsnyomatéka 10 Nm-rel, 360 Nm-re emelkedett, miközben a szén-dioxid-kibocsátása 255-ről 227 g/km-re esett vissza.

A karosszérián és a motorválasztékon kívül csak a belső tér néhány elemét módosították. Egy új, NTG 2.5 jelzésű szórakoztató és navigációs rendszert, valamint néhány új kárpitanyagot és díszburkolatot találunk az átdolgozás utáni SLK opciós listáján. Egyebek közt már vörös bőr belsővel is megrendelhető lesz a típus, ugyanolyannal, amilyet annak idején a sirályszárnyajtós 300 SL-hez kínáltak.