Felújították a Citroën C8-ast

2008.01.04. 14:32

Elérkezett az idő a PSA és a Fiat nagy egyterűinek, köztük a Citroën batárjának modellciklus-közi felújítására.


Galéria - kattintson a képre

Az átalakítások nagyrészt jelentéktelen kozmetikai beavatkozások: a francia tervezők még arra sem vették a fáradtságot, hogy akár egyetlen karosszériaelemet is átalakítsanak. Inkább csak a díszítőelemekkel variáltak: az eddig fényezetlen koptatócsíkokat fényezettekre – sőt, a csúcsváltozatok esetében krómfényűre – cserélték, nagyobb jelvényt készítettek az autó orrára, lekrómozták a kilincseket, és a belső tér egyes díszítőelemeit, illetve átszínezték a hátsó lámpaburákat. Tudat alatt talán tényleg elegánsabbnak tűnik majd az autó ezektől a beavatkozásoktól, de Citroën-rajongó legyen a talpán, aki ezek alapján első ránézésre meg tudja különböztetni a régi C8-ast a felújítottól.

Sokkal lényegesebb változás a motorválaszték bővülése. Az óriási utazóbatár is megkapta a PSA két turbófeltöltős, 2,2 literes, 170 lóerős dízelmotorját, amely az eddigi, legfeljebb 110-143 lóerős motoroknál dinamikusabban mozgathatja a 4,7 méter hosszú és bő 1,6 tonnás bálnatestet. Az új motorhoz egyelőre csak hatsebességes kézi váltó lesz rendelhető, az automata váltós kivitelt csak később kezdik el gyártani.

Alighanem ezek az utolsó változtatások, amelyeket a 2002-ben bemutatott egyterű-családon még végrehajtanak a 2010 környékén esedékes modellváltás előtt.