Bentley: Le Mans

2001.03.19. 23:47

 
   
   

Az autó után a csapat is elnyerte végleges nevét. A csapat hivatalos megnevezése - talán némiképp meglepő módon - Team Bentley lett. Ennél a bejelentésnél talán érdekesebb, hogy közzétették az autó műszaki leírását. Ebből kiderül, hogy a prototípus-mezőny egyetlen zárt fülkés gépe gyakorlatilag egy F1-es gép technikai színvonalán áll. A képen zöld színben látható fülke-szekció karbonszálas műanyagból készült, és mindössze 70 kg-ot nyom, ez is hozzájárul, hogy a szabályokban megkövetelt 900 kiló egy részét ballasztként cipeli magával az autó. A zárt felépítést a tervezők azzal indokolták hogy így merevebb lehet a karosszéria, és alacsonyabb a légellenállás, emellett a szabályok szerint a turbószűkítők is 1 mm-el tágabbak lehetnek. Ez utóbbinak köszönhetően a V8-as, 3,6 literes ikerturbós motor 600 LE-t teljesít, ami a versenybeállításoknál nagyjából 6 másodperces gyorsulást jelent 0-ról 100-ra - mérföldben! A hatsebességes váltó természetesen szekvenciális kapcsolású, a tapadásról pedig 18 hüvelykes O.Z. felniken feszülő Dunlop abroncsok gondoskodnak. A pilóták sem egészen ismeretlenek: Martin Brundle a Formula 1 mellett számos hosszútávú vesenyen is bizonyított már, 1990-ben nyert Le Mansban, 1987-ben Daytonában, 1998-ban és 1999-ben pedig csak a technika ördöge fosztotta meg két újabb Le Mans győzelemtől. Stephane Ortelli szintén győzedelmeskedett már a francia viadalon 1998-ban, és számos más hosszútávú versenyen, míg Guy Smith tavaly hívta fel magára a figyelmet, mint minden idők egyik legjobb újonca.