Légzsák-kampány GM módra

2001.03.28. 22:42
 
   
   

Angliában más autógyártók termékeinek lejáratásával igyekszik előnyhöz jutni a General Motors. A kampány lényege, hogy igyekszenek bebizonyítani más gyártók oldallégzsák-rendszereinek veszélyes mivoltát. Ennek érdekében nyilvánosságra hoztak egy filmet, amelyen a konkurencia autói láthatók oldalütközési próba közben, gyermekeket utánzó próbababákkal az utasüléseken. A felvételek azt mutatják, hogy ezekben az autókban a gyermekek a légzsák hatására szenvednének sérüléseket. A GM állítása szerint az ő magasabbra helyezett oldallégzsákjaik jóval kisebb veszélyt jelentenek a kisgyermekekre, mint a versenytársak megoldásai. Az érintett cégek közül többen tiltakoztak a GM eljárása ellen, mivel az aláása nehezen megszerzett hírnevüket, míg a Volvo egyenesen csalást sejt, mondván, hogy a gyermekekként beállított próbafigurák túl nagyok voltak. A probléma tálalása mindenesetre gyanús, hiszen a tesztek szabványosságát valóban semmi nem garantálja, viszont a film gyanúsan alkalmas más gyártók lejáratására. Bárkinek is van igaza, a GM veszélyes vizekre evezett, félő, hogy hamarosan megsokasodnak a más gyártók termékeit lehúzó hirdetések, amivel végső soron csak a vásárló teljes elbizonytalanodását érhetik el.