MG versenyautók

2001.04.26. 23:10
 
   
   

A haló poraiból feltámadó angol márka bemutatta sportrészlegét, és a versenyautókról is megérkeztek az első konkrét információk. Az újonnan alapított MG Sport & Racing Ltd. feladata lesz az MG gyári versenytevékenységének szervezése, valamint a márka legsportosabb típusainak tervezése, és népszerűsítése. Ez utóbbi feladat egyik kelléke az MG X Power márkajelzés, amely a gyári tuning-alkatrészeken, és a gyári versenycsapatok hivatalos ajándéktárgyain (MG-s dzseki, baseballsapka) jelenik majd meg. (Az X betű használata az MG versenyautókon régi hagyomány, a versenyautóik kódjelzése EX-el, versenymotorjaiké pedig XP-vel kezdődött.) A versenyautókról is kiadtak már néhány információt, bár a hivatalos bemutatóra csak a hétvégén kerül sor. A leglátványosabb gép a Lola segítségével kifejlesztett EX257 jelzésű Le Mans versenyautó, amely az LMP 675 kategóriában (azaz nem a legnagyobbak között) indul az egynapos versenyen. Az autó 675 kg-ját egy 2 literes négyhengeres, turbófeltöltéses, 450 lóerős motor mozgatja, amelyet az Advanced Engine Research (AER) fejlesztett ki. Ez a kombináció már csak azért is ígéretes, mert 2000-ben szintén egy Lola-AER nyerte a kategóriát, igaz, akkor még MG-Rover támogatás nélkül. Az angol versenyeken két másik versenyautó is megjelenik majd, hogy híveket toborozzon az újjáélesztett MG számára: az EX259 a Rover 45 alapjaira épül, és az Angol Túrakocsi Bajnokság (BTCC) versenyein áll rajthoz. E gép születésénél is a Lola-AER páros bábáskodott, a Rover kétliteres KV6-os motorját 270 lóerősre izmosították. A harmadik autó a 200 lóerős EX258-as raliautó, amely a Rover 25-re illetve az MG ZR-re épül, és az Angol Ralibajnokság F3 Super 1600 kategóriában riogatja majd ellenfeleit. Ahogy az a képen is látható, az autók versenyfestése grafitszürke és neonzöld színekben pompázik majd, ami, ha nem is jelent automatikusan győzelmet, mindenképp feltűnő jelenség lesz a versenypályákon.