Audi: LeMans technológia szériában

2001.06.29. 15:08

 
   
   

2002-ben várhatóak az Audi első közvetlen befecskendezésű benzinmotorjai, amelyeket először az idei R8-as prototípusban alkalmaztak. A gyár közlése szerint a tavalyi autóhoz képest mintegy 8 %-os fogyasztáscsökkenést sikerült elérni az idei prototípussal, ugyanakkor a szériamotorokban ugyanez az érték elérheti a 15 %-ot is. A rendszer érdekessége, hogy két különböző üzemmódban működhet: nagy teljesítményigény esetén a hagyományos, homogén keverékes befecskendezést alkalmazza, míg átlagos használat esetén úgynevezett réteges feltöltést használ. Ez utóbbi esetben a berendezés szegény keveréket juttat az égéstérbe, csak a gyújtógyertya közelébe fecskendeznek könnyebben gyulladó benzinben gazdagabb keveréket. Ezt a módszert részterheléseknél alkalmazzák, mivel így kisebb teljesítményt nyújt a motor. Az első FSI motorok Frankfurtban mutatkoznak be.