Második generációs Honda HR-V

2001.07.20. 16:24
 
   
   

Az 1998-ban piacra került HR-V szabadidő-terepjáró már megjelenésekor is a fiatalokat célozta meg merész és egyedi formájával. Talán ennek köszönhető, hogy Japánban nem is aratott akkora sikert bemutatásakor.
Az új modell jellege sportosabb elődjénél, és több apró részletbeli különbséget is találunk rajta. Az új HR-V lökhárítói jellegzetesebbek az előzőénél, jobban kiemelik magasságát, és a VTEC modelleken található ködlámpák is jellegzetesebbé teszik az orrészt. Ezenkívül új, nyolcágú ötvözet felniket, sötétített oldalablakokat és frissített hűtőmaszkot kapott az autó. A belső tér most fekete és szürke színkombináció uralja a kicsit femininnek tartott korábbi kék helyett. A középkonzol hi-tech fémet idéző plasztikból készült, és magában foglalja a CD-váltó egységet.
Kétféle motor közül lehet választani, mindkettő ugyanazon a négyhengeres, 1.6-oson alapul, de az egyik csak 105 lóerőt ad le, míg a VTEC változat 125 lóerős. Mindkét motorhoz választani lehet, hogy ötsebességes kézi, vagy adaptív automata váltót kérünk. Szériafelszerelés az ABS és az elektronikus fékerő-elosztó.