Új márkát alapít a Toyota Amerikában

2002.01.03. 12:31
 
   
   

Elsősorban a fiatalabb korosztályt szeretné megnyerni a japán gyártó. A japán Nihon Keizai Shibmun értesülései szerint az egyelőre még ismeretlen márkanév alatt három, vagy négy, amerikai mércével mérve kisméretű típust forgalmaznak majd 1,5 és 1,8 liter közti hengerűrtartalmú motorokkal. Az autókat az első években Japánban készítik majd. Az egyik típus a hírek szerint a Yaris alapjaira épülő kisautó lesz, emellett várhatóan kínálják majd a Japánban igen sikeres dobozforma bB egyterű egy változatát is. A harmadik márka, és az első modellek hivatalos bejelentésére a kiszivárgott információk szerint még az idén sor kerülhet. Ezzel a Toyota visszatérő problémájára keres gyógyírt, ugyanis a márka a felmérések szerint elsősorban a 40 év felettiek körében sikeres. Egy korábbi próbálkozás, a Genesis terv már kudarcot vallott: a 30-asokat megcélzó Echo, MR2, és Celisc modellek eladásai az utóbbi időszakban tovább csökkentek. Az új márka számára nem alakítanak ki új kereskedőhálózatot, ahogy azt korábban a Lexus esetén tették, ám az autókat a Toyota kereskedéseken belül kialakított különálló bemutatótermekben kínálják majd.