Acura RD-X: sportos terepjáró városi használatra

2002.01.14. 12:45
 
   
   

A Honda amerikai részlege is egy átmeneti tanulmányautót mutatott be Detroitban. Az RD-X nevű jármű elsősorban a fiatalabb, városi autósok igényeit figyelembe véve készült, és első ránézésre egy feltűnően dinamikus vonalú rövid terepjárónak tűnik. Persze az Acura szerint ennél jóval többről van szó: az RD-X nem csak hobbiterepjárónak, de városi autónak is elsőrangú, emellett sportos erényeket is csillogtat. A motorház tartalmát ismerve az autó dinamikája nem lehet kérdéses: a négyhengeres, 2,4 literes i-VTEC vezérlésű motor 250 lóereje a hatsebességes szekvenciális mechanikus váltóval kiegészítve egy ilyen méretű karosszériában a formától függetlenül mindenképp figyelemreméltó menetteljesítményeket eredményez.

 
   
   

Ráadásul a hátsó kerekeket hajtó villanymotorok további erőtartalékok mozgósítását teszik lehetővé. Ezzel már el is árultuk, hogy az RD-X tervezői a hagyományos négykerék-hajtás helyett egy hibrid megoldást választottak, amely nemcsak környezetkímélőbb üzemű, de tömörebb is, mint mechanikus megfelelői. Az így felszabadult helyet aztán a belső tér növelésére fordíthatták az autó készítői, akik igyekeztek is minden lehetőséget kihasználni, hogy a tanulmány minél tágasabb és praktikusabb legyen. A végeredmény: az RD-X négy személy számára nyújt hosszú távon is kényelmes utazási lehetőséget, és kellő mennyiségű teret a csomagok szállítására, de szükség esetén a csomagtérben akár egy kerékpár is könnyedén elhelyezhető, persze a hátsó ülések lehajtása után.

 
   
   

A pakolást segíti az autó újszerű ajtómegoldása: nem csak a hátsó ajtók nyithatók, de az üvegből készült tető hátsó szekciója is megemelhető, tovább növelve a nyílás méretét. Az autót - ahogy az manapság szokásos - megtömték a legmodernebb navigációs és kommunikációs eszközökkel. Ebben ma már aligha találunk bármi érdekeset, ám az még ma sem általános, hogy a vezető az ablakra vetítve kaphat információt minderről, így le sem kell vennie a szemét az útról. Emellett a visszapillantó tükrök helyett kamerák közvetítik az autó mögött zajló eseményeket, amelyek képe a kormány melletti kis kijelzőkön látható.